نسخه چاپی

خبرنگار كویتی پیشرفتهای ایران را تحسین كرد

خبرنگار روزنامه الرأی كویت پس از سفر اخیر خود به ایران مقاله ای در خصوص رشد فناوری در جمهوری اسلامی ایران به رشته تحریر درآورد.

به گزارش نما به نقل از العالم، عبداللطیف بن نخی در مقاله خود خاطرنشان کرد: بسیاری از شواهد نشان می دهد که ایران هم اکنون با گام های استوار در حال گذر از یک نهضت در زمینه فناوری است.

عبداللطیف افزود: خط مشی در پیش گرفته شده از سوی ایران نه تنها مانند پیشرفت فناوری در آمریکا تا به امروز استمرار داشته بلکه با سرعت روزافزون به حرکت خود ادامه داده است.

وی ادامه داد: آخرین شاهد مثال بر شکوفایی فناوری در ایران افتتاح اولین موتور جت هواپیمای اوج و سامانه دفاع هوایی موشک های دوربرد باور 373 است که در داخل این کشور تولید شده اند.

خبرنگار کویتی خاطرنشان کرد: این امر بیانگر اهمیت آموزش به ویژه در زمینه تکنولوژی است و این همان پیامی است که پیشرفت فناوری در ایران می تواند برای کویت به همراه داشته باشد. تجربه ایران در این خصوص در مقایسه با سایر کشورهای در حال توسعه و در حال رشد به دلیل داشتن پیوندهای دینی و جغرافیایی می تواند باعث تشویق بیشتر ما در کویت شود.

دیپلماسی موفق ایران در ارتباط با ترکیه

خبرنگار روزنامه الرأی کویت در ادامه به تحولات اخیر ترکیه و سیاست خارجه ایران در خصوص این تحولات اشاره و خاطرنشان کرد: تحولات جدید پیش آمده در روابط خارجه ترکیه با ایران حائزاهمیت است . من تصور می کنم ما در کویت قبل از اندیشیدن برای بهره برداری از تجربه ایران در زمینه فناوری نیازمند هدفمندسازی روابط خود با ایران هستیم .

وی افزود: ایران و ترکیه علیرغم داشتن اختلاف نظر در خصوص برخی از مسائل مربوط به سیاست خارجی توانستند روابط دوجانبه خود را به ویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری حفظ کنند. ما باید از هر دو کشور یاد بگیریم که چگونه روابط اقتصادی و تجاری خود را با همگان به ویژه کشورهای همسایه تقویت کنیم هر چند ممکن است اختلافات سیاسی میان ما و آنها شدت بگیرد.

عبداللطیف تاکید کرد: ما باید منافع مشترک خود را با همگان به ویژه همسایگان تقویت کنیم و همزمان با آن برای پایان دادن به اختلافات تلاش و در عین حال تمامیت ارضی خود را حفظ کنیم . ما به عنوان یک کشورباید خط مشی مطرح شده از سوی رییس مجلس امت کویت در یکی از روزنامه های خلیجی در مورد رابطه میان کشورهای خلیج فارس و ایران را در پیش بگیریم . رییس مجلس امت کویت در گفت وگوی مطبوعاتی خود تاکید کرد که کشورهای خلیج فارس و ایران شرکای هم سطح هستند و به نفع همه ماست که روابطی بر اساس همکاری پی ریزی کنیم .

وی افزود: به نظر من مجلس امت (پارلمان) کویت بزرگ ترین مانع بر سر راه پیشرفت روابط با ایران است زیرا اعضای پارلمان در این زمینه به سه گروه اصلی تقسیم می شوند. گروه اول در جهت قطع روابط با ایران تلاش می کند و گروه دوم همچنان بر هدفمندسازی روابط تاکید دارد و گروه سوم از اعلام نظر علنی در خصوص مسائل مربوط به ایران اجتناب می ورزد.

خبرنگار روزنامه الراقی کویت با این دعا که " خداوندا حق را همان گونه که هست به ما بنما و به ما پیروی از آن را ارزانی فرما"، ادامه داد: من از گروه اول می خواهم تا از روابط موفقیت آمیز امارات و ایران و قرار گرفتن در جریان حجم مبادلات تجاری میان آن دو علیرغم داشتن سوء تفاهم در مورد جزایر سه گانه استفاده کنند و از گروه دوم می خواهم تا به هدفمندسازی روابط با ایران در پارلمان کویت اولویت بدهند و از گروه سوم می خواهم تا از مسئولیت قانونی خود در خصوص مسائل مربوط به ایران فرار نکنند.

۱۳۹۵/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...