نسخه چاپی

حمله افراد مسلح ناشناس به هتلی در پایتخت سومالی

شبكه خبری الجزیره قطر درخبری فوری اعلام كرد كه افراد مسلح ناشناس به هتلی در یكی از سواحل موگادیشو پایتخت سومالی حمله كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا؛ الجزیره به جزئیات بیشتری درمورد این خبراشاره نکرده است، اما به نظر می رسد که بازهم گروه تروریستی الشباب در این ماجرا دست داشته باشد.

این اولین بار نیست که مراکز سومالی هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار می گیرد، گروه تروریستی الشباب یکشنبه گذشته دست به انفجاری خونین در موگادیشو زد.

گروه تروریستی الشباب درصفحه شخصی تلگرام خود ضمن برعهده گرفتن انفجارهای انتحاری یکشنبه گذشته موگادیشو، مدعی شد که در این انفجارها دستکم سی تن از جمله چند نظامی کشته شده اند.

دراین انفجار، دو خودروی بمب گذاری شده درنزدیکی یک مقر مقام های محلی در شهر ' گالکایو' درمرکز سومالی منفجر شدند که در اثر این انفجارها ده نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.
گروه الشباب یک گروه تندرو سومالیایی است که از سال 2012 بخشی از شبکه القاعده شده است.

این گروه درگذشته بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را درکنترل خود داشت اما در سال 2015 شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد. شمار نیروهای الشباب درسال 2014 بین هفت تا 9 هزار نفر برآورد شده است.

تجارت عاج فیل، یکی از مهم ترین منابع مالی الشباب است.

۱۳۹۵/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...