نسخه چاپی

وزیر كشور: در شرایط مناسب امنیتی هستیم

وزیر كشور گفت: هر وقت ندای كمك‌خواهی مسلمین وجود داشته باشد ما به آنها كمك خواهیم كرد و این كمك می‌تواتد به عنوان كمك سیاسی، بین‌المللی و مستشاری و خیرخواهانه باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی دقایقی پیش در جلسه شورای اداری شهرستان های غرب استان گلستان با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهیده مرجان نازقلیچی فرماندار سابق بندرترکمن اظهار کرد: انشاءالله خون‌های ریخته شده‌ای که در حادثه منا با نامردی به زمین ریخته شد باعث رویش درخت حقیقت و روشنی بخش راه حق برای همه باشد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط کشور امروز در شرایط مطلوب است، گفت: این امنیت در شرایطی رقم خورده که دشمنان ما در طول 37 سال برای خاموشی نور انقلاب اسلامی تلاش کردند اما ما مصمم‌تر و قوی‌تر از قبل حرکت کرده و خواهیم کرد.

رحمانی فضلی گفت: امروز در شرایط بین‌المللی آن ایران‌هراسی و محدودیت‌ها و جنگ روانی و انزوایی که بر اثر همگرایی و همکاری تقریبا همه کشورها با هدایت آمریکا و اسراییل به وجود آمده بود وجود ندارد.

وی تاکید گرد: در حال حاضر شاهد شکستن تهدیدها و اجماع جهانی برای احقاق حق ملت ایران و باز شدن روابط تجاری و زمینه ورود ایران به بازار جهانی و قبول حضور ایران در تحولات بین‌المللی به عنوان یک نیروی موثر و متنفذ در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم.

وزیر کشور تاکید کرد: این نتیجه هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری و تدابیر رئیس جمهور و تلاش و ایستادگی مردم است و ما باید قدردان این شرایط باشیم.

رحمانی فضلی گفت: اگر از شرایط تحلیل درست نداشته باشیم چه بسا نتوانیم به موقع شکرگزار این امنیت موجود باشیم زیرا ما شر بزرگی را از ملت دفع کردیم و تحریم‌ها و قطعنامه‌ها و فشارهای جهانی علیه ایران یک شر بزرگ بوده است.

وی ادامه داد: این به معنی این نیست که شر دفع شده زیرا هنوز ما با شرورهایی روبرو هستیم که با اساس حکومت اسلامی مخالف هستند و منافع خود را در نبود نظام اسلامی می‌دانند.

وی گفت: ما باید دائم بصیرت داشته باشیم و در تمام جنبه‌ها باید استقامت مردم را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم دشمنی و توطئه دشمنان را نادیده بگیریم و تجربه به ما یاد داده که دشمنان در فرصت‌های مناسب از غفلت ما استفاده خواهند کرد.

وزیر کشور تاکید کرد: در شرایط منطقه‌ای با توجه به جریانات تکفیری و فرقه‌های انحرافی و دخالت‌های قدرتمندان ما شاهد از بین رفتن همه ارزش‌های انسانی هستیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: همه ما مسلمانان در مقابل این خون‌های ریخته شده مسوول هستیم و این جنگ بین مسلمانان و از بین رفتن سرمایه‌های جوامع اسلامی به نفع هیچکس نیست.

وی گفت: این آفت به گونه‌ای است که اگر دقت و تدبیر نباشد ما شاهد از بین رفتن اسلام در منطقه خواهیم بود.

وزیر کشور بیان کرد: دشمنان هنوز به نظر خودشان انتقام جنگ‌های صلیبی را می‌گیرند و خودشان بعد از انفجار برج‌های دوقلو این موضوع را مطرح کردند.

وزیر کشور تصریح کرد: آنها ناجوانمردانه ایران را شرور اعلام کردند و فکر می‌کردند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و به ایران ضربه بزنند اما ایران تنها کشوری در منطقه است که از ناموس و جان و مال مردم در حال دفاع است.

رحمانی فضلی متذکر شد: هر وقت ندای کمک‌خواهی مسلمین وجود داشته باشد ما به آنها کمک خواهیم کرد و این کمک می‌تواتد به عنوان کمک سیاسی، بین‌المللی و مستشاری و خیرخواهانه باشد.

وی ادامه داد: دنیا متوجه شده که ایران عنصر تاثیرگذار در منطقه است و این تاثیرگذاری برای حفظ ناموس مسلمانان است و این موجب افتخار ما است.

وزیر کشور گفت: در مسائل داخلی با همه این ناپایداری منطقه‌ای و قصد و نقشه دشمنان، ما در یک شرایط امنیتی بسیار مناسبی قرار داریم و این به دلیل نبود تهدید در کشور نیست اما به همت نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی ما در یک شرایط مطلوب امنیتی هستیم.

وی گفت: یکی از دلایل اشتیاق سرمایه‌گذاران برای حضور در ایران به دلیل وجود این امنیت در کشور است.

رحمانی فضلی گفت: در حوزه سیاسی به شکر خدا از یک انسجام و وحدت قابل قبول و مطمئن داخلی برخوردار هستیم و همه دشمنان ما به دنبال اختلاف‌افکنی در کشور هستند اما امروز در یک وحدت و انسجام بسیار مطلوب در کشور قرار داریم و این در حالی است که ایران دارای تنوع اقوامی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه اگر این وحدت و انسجام برهم بخورد واقعا ضربه خواهیم خورد، گفت: اگر این شرایط نباشد ما به راحتی نمی توانیم از اقتصاد مقاومتی و تلاش صحبت کنیم و اگر از این مسائل حرف می‌زنیم به دلیل وجود امینت است.

وی ادامه داد: احزاب و گروه‌ها و مطبوعات امروز با آزادی کامل در حال فعالیت هستند و این به برکت وجود امنیت و آرامش در کشور است و این نشان از بزرگ بودن ملت ایران است.

وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات در امنیت کامل، گفت: 12 هزار نفر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند و بیش از 6 هزار نفر در شرایط باز وارد رقابت شدند و نمایندگان با 62 درصد آرا انتخاب شدند و این نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران و پختگی ملت ما است.

وی گفت: نباید هیچ چیزی را که این پویایی و نشاط و انسجام را بر هم میزند مطرح کنیم و هر کس در هر جایگاهی در شرایط فعلی حرفی بزند و کاری کند این وحدت و انسجام برهم بخورد بر ضرر کشور حرکت کرده است.

۱۳۹۵/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...