نسخه چاپی

پاسخ یك دیپلمات ایرانی به اظهارات وزیرخارجه امارات

یكی از دیپلمات های ایران در دبی با انتقاد شدید از اظهارات جنجال برانگیز وزیر خارجه امارات گفت: متاسفانه برخی از كشورهای منطقه به طایفه گرایی، فرقه گرایی و افراط گرایی در جهان اسلام دامن می زنند.

به گزارش نما ، یکی از دیپلمات های کشورمان جمعه شب در گفتگو با ایرنا، درباره سخنان ناپخته و غیرسازنده وزیر خارجه امارات در فضای مجازی افزود: متاسفانه همسویی برخی کشورهای منطقه مانند امارات با رژیم صهیونیستی به حدی رسیده است که به جای حل مشکلات جهان اسلام، دامن زدن به طایفه گرایی، فرقه گرایی، افراط گرایی و آتش افروزی در جهان به خصوص در جهان اسلام را در پیش گرفته اند.

وی تصریح کرد: سیاست های غلط این کشورها و حمایت های آنان از گروه های تروریستی و افراط گرا در نقاط مختلف، موجب اسلام هراسی در جهان شده است.

این دیپلمات ادامه داد: این اقدامات تروریستی ارتباطی به هیچ یک از مذاهب اسلامی نداشته و ریشه در وهابیت دارد که مبانی آن در عربستان رشد و نمو پیدا کرده و با حمایت و برنامه ریزی حاکمان این کشور گسترش یافته است.

وی افزود : امیدوارم امارات هر چه سریعتر در یک انتخاب عقلانی، از تجاوز و کشتار مردم بی گناه یمن و کودکان مظلوم این سرزمین و منجلابی که در آن فرو رفته است، دست بردارد.

'عبدالله بن زاید آل نهیان'، وزیر خارجه امارات در پاسخی ادعایی به نظر یک کاربر در حساب توییتر خود مدعی شده است: «هیچ کشور سنی مذهب از گروه تروریستی داعش حمایت نمی کند و تنها ایران است که در حمایت کردن از گروه های تروریستی هیچ تردیدی ندارد.»

۱۳۹۵/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...