نسخه چاپی

سرانجام نامشخص پیاده راه 17شهریور

رئیس كمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد بازگشایی قسمتی از پیاده راه 17 شهریور توضیحاتی را ارائه كرد و گفت: شهرداری باید پیشنهادات خود را به شورای شهر می‌آورد تا بهترین تصمیم توسط اعضای شورای شهر انتخاب شود. بنابراین سرانجام این اقدام ترمیمی شهرداری مشخص نیست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد بازگشایی قسمتی از پیاده راه 17 شهریور توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: شهرداری باید پیشنهادات خود را به شورای شهر می‌آورد تا بهترین تصمیم توسط اعضای شورای شهر انتخاب شود. بنابراین سرانجام این اقدام ترمیمی شهرداری مشخص نیست.

محسن سرخو با اشاره به تصمیم شهرداری مبنی بر بازگشایی قسمتی از پیاده راه 17 شهریور با بیان اینکه این پیاده راه در سال 92 ایجاد و از همان ابتدا شاهد اعتراضات مردمی و بروز مشکلاتی برای مردم بوده‌ایم، گفت: متاسفانه ساز و کار لازم برای تبدیل این خیابان به پیاده راه اندیشیده نشده بود.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه ایجاد پیاده راه به عنوان یک آیتم و در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم در تمام دنیا به عنوان یک آیتم مهم شناخته می‌شود،تصریح کرد: در برنامه پنج ساله شهرداری تهران نیز ایجاد 22 پیاده راه جدید پیش بینی شده است؛ اما باید ساز و کارهای لازم برای تبدیل خیابان به پیاده راه اندیشیده شود؛ به گونه‌ای که باید برای رونق پیاده راه، در طرفین مسیر مراکز خرید، فرهنگی و ... ایجاد شود که مردم نسبت به پیاده روی در این مسیر راغب شوند نه اینکه صرفا با ممنوع کردن تردد خودروها بگوییم که پیاده راه درست کرده‌ایم.

سرخو با بیان اینکه پیش از نوروز شهرداری موظف شد که برای بهبود پیاده راه 17 شهریور برنامه‌های عملیاتی خود را به شورا ارائه کند گفت: متاسفانه با اینکه این مصوبه قید دو فوریت داشت؛ اما شهرداری نه تنها برنامه‌های خود را به شورای شهر نداد؛ بلکه از طریق رسانه‌ها متوجه شدیم که شهرداری با نصب کیوسک پلیس و جمع آوری معتادان اقدام به بازگشایی خیابان صفا به سمت میدان شهدا کرده است.

وی افزود: این در حالیست که شهرداری باید پیشنهادات خود را به شورای شهر می‌آورد تا بهترین تصمیم توسط اعضای شورای شهر انتخاب شود. بنابراین سرانجام این اقدام ترمیمی شهرداری مشخص نیست.

سرخو با بیان اینکه حالا شهرداری می‌خواهد اتوبوس‌های برقی قدیمی را از میدان امام حسین (ع) به سمت جنوب حرکت دهد گفت: این در حالیست که در برنامه پنج ساله، شهرداری مکلف شده بود که 400 دستگاه اتوبوس برقی که با باطری کار می‌کنند را برای تهران خریداری کند اما حالا پیاده راه را برای اتوبوس‌های برقی قدیمی که تنها تعمیر شده و از طریق سیم‌های بالاسر تغذیه می‌شوند باز کرده است. و این در حالیست که می‌توانستند با استقرار درشکه، خودروی برقی و ... جاذبه‌های بیشتری برای مردم ایجاد کنند.

وی افزود: متاسفانه پیاده راه 17 شهریور مطالعات کافی نداشت و اگر هم مطالعاتی وجود داشت به مشاور و کارشناس جهت داده شده بود و از ابتدای کار خط پایانی را به مشاور نشان داده‌اند.

۱۳۹۵/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...