نسخه چاپی

ادعای جالب تروریست‌های خارج شده از داریا

همزمان با ادامه درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و گروه‌‌های تروریستی تكفیری در حلب، منابع خبری از ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای تركیه به مواضع تروریست‌های مخالف گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود در شمال سوریه خبر می‌دهند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آخرین تحولات میدانی سوریه طی ساعات گذشته به این شرح است :

- بر اساس گزارش رسانه‌های حامی گروه‌های تکفیری، تروریست‌های مورد حمایت ترکیه پس از درگیری با تروریست‌های داعشی، بر روستای تل شعیر در اطراف شهر جرابلس در حومه شمالی شرقی حلب مسلط شدند.

- داعشی‌ها، 14 نفر از ساکنان شهر الرقه سوریه را که همچنان در اشغال خود دارند، به اتهام همکاری با ارتش سوریه اعدام کردند.

- عبدو ابوصلاح سرکرده گروه موسوم به لواء‌بدر وابسته به گروه تروریستی احرارالشام در درگیری با ارتش سوریه در جنوب غربی حلب به هلاکت رسید.

-سرکرده لواء‌الفاتحین گروه تروریستی احرارالشام به نام عدی عبدالحکیم الخلف ملقب به ابوهادی به همراه شماری از تروریست‌های این گروه از جمله فراس الشامی مسئول اداری آن در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در جنوب غربی حلب به هلاکت رسیدند.

- گروه تروریستی موسوم به الجبهه الشامیه در صفحه خود در توئیتر به حمایت ارتش ترکیه از تروریست‌های تکفیری اعتراف و اعلام کرد با همکاری الجیش الحر و حمایت ارتش ترکیه بر روستای حمیر العجاج در غرب شهر جرابلس در حومه شمال شرقی حلب و روستاهای تلج الغربی والهضبات در شرق شهرک الراعی در حومه شمالی حلب در پی درگیری با گروه داعش در نبرد موسوم به درع الفرات مسلط شده است.

- جنگنده‌های ارتش ترکیه مناطقی در روستای تل عمارنه در جنوب شهر جرابلس در حومه شمال شرقی حلب را بمباران کردند، ارتش ترکیه از الجیش الحر در برابر گروه موسوم به سوریه دموکراتیک حمایت می‌کند.

- منابع کُردی از اقدام گروه تروریستی داعش در اخراج و کوچاندن مردم روستای حدبات در شمال شهر الباب در حومه شمال شرقی حلب و مین‌گذاری این روستا خبر دادند.

- جبهه تروریستی النصره یا جبهه فتح الشام موسوم به جفش و گروه‌های همپیمان آن، شهرک‌های سحم الجولان و نافعه در حومه غربی درعا را گلوله‌باران کردند.

- به گزارش تسنیم، سانا گزارش داد ارتش سوریه دو خودروی گروه تروریستی داعش را در روستای رجم الدوله در حومه شرقی السویداء منهدم کرد.

- بر اساس گزارش تلویزیون سوریه، مدیر اوقاف داریا از افراد مسلح خواست اوضاع خود را سر و سامان دهند، وی تاکید کرد دولت با همگان با تسامح رفتار خواهد کرد و تمام تسهیلات را در اختیار کسانی که از شهر داریا خارج شدند،‌قرار داده است.تلویزیون سوریه از خروج دومین گروه از افراد مسلح از داریا که تعداد آنها حدود هزار نفر به همراه خانواده‌هایشان است، خبر داد.

- سانا از حملات جنگنده‌های ارتش به مواضع تروریست‌های داعشی در حومه شرقی حمص خبر داد. بر اساس این گزارش، در این حملات چندین خودرو تروریست‌های داعشی در شرق تدمر منهدم شد.

- منابع کُردی اعلام کردند که نیروهای سوریه دموکراتیک بر روستاهای شمس الدنیا میانی و شمس الدنیا غربی در جنوب شرقی سد تشرین در حومه شرقی حلب پس از درگیری با داعشی‌ها مسلط شدند.

- در عملیات روز گذشته ارتش سوریه در مناطق مختلف، ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند.

- جنگنده‌های ارتش سوریه، مواضع جبهه تروریستی النصره(که اخیرا نام خود را به جبهه فتح الشام تغییر داده) را در جاده الخراب و الجزیره الاولی در محله الوعر حمص هدف قرار داد که طی آن چندین مقر و یک انبار تسلیحاتی تکفیری‌ها منهدم شد.

- جنگنده‌های ارتش سوریه، مواضع تروریست‌های تکفیری را در حومه جسرالشغور و حومه جنوبی حماه هدف قرار دادند.

-رسانه‌های حامی تروریسم تکفیری از ورود اولین گروه از تروریست‌های خارج شده از داریا و خانواده‌هایشان به شهر ادلب مقر اصلی جبهه تروریستی النصره یا همان جبهه فتح الشام و گروه‌های همپیمان آنها خبر دادند.

- شهر حلب و شهرک الراعی در حومه شمالی آن شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی تکفیری است. ارتش سوریه و نیروهای همپیمانان در حال نبرد شدید با گروه‌های تروریستی از جمله جبهه فتح الشام(نام جدید جبهه النصره شاخه القاعده)، الحزب الاسلامی الترکستانی و تروریست‌های ازبکی‌الاصل در اطراف دانشکده‌های نظامی در منطقه الراموسه در جنوب حلب هستند.

- تروریست‌های تکفیری بار دیگر مناطق مسکونی حلب از جمله الحمدانیه را با خمپاره و موشک هدف قرار دادند.

- جنگنده‌های ارتش سوریه، مواضع تروریست‌ها را در محور دانشکده، تپه المحروقات، پروژه 1070 و مدرسه بیت الحکمه در جنوب و جنوب غربی حلب و مناطق دیگر از جمله شهرک خان طومان، معراته، القراصی و العامریه هدف قرار دادند. نیمه شب گذشته نیز مواضع تروریست‌ها در محله‌های الزبدیه و الانصاری بمباران شد.

- نیروی هوایی سوریه بامداد شنبه، مواضع تروریست‌های تکفیری را در حومه شمالی حمص هدف قرار داد. ارتش سوریه نیز به عملیات خود علیه تروریست‌های داعشی در اطراف میدان شاعر در حومه شرقی حمص ادامه داد.

- از درعا هم خبر می‌رسد گروه‌های تروریستی تکفیری همچون جبهه فتح الشام(جبهه النصره) و گروه تروریستی داعش در شهرک سحم الجولان و اطراف سد سحم الجولان و اطراف شهرک نافعه در حومه غربی درعا با یکدیگر درگیر شدند.

- خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد یگان‌های حمایت کُردی به مقابله با تانک‌های ارتش ترکیه که در حال پیشروی به سمت روستای العمارنه بودند، پرداختند.

شبکه المنار از حمله مجدد گروه‌های تروریستی تکفیری به شهرک الزهراء در حومه شمالی حلب خبر داد. این گروه‌ها منازل مردم این شهرک مقاوم را که اخیرا از محاصره تکفیری‌ها آزاد شده بود، هدف حملات موشکی و خمپاره‌ای خود قرار دادند. از میزان تلفات احتمالی این حملات گزارشی مخابره نشده است.

ادعای جالب تروریست‌های جیش الحر: به خاطر نجات مردم داریا تسلیم شدیم!

ابراهیم الجیباوی یکی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به الجیش الحر در گفت‌وگو با روزنامه سعودی عکاظ برای توجیه شکست تکفیری‌ها در داریا و متعهد شدن آنها به ترک این شهر ادعا کرد آنها به خاطر نجات مردم داریا تسلیم شدند. وی به این نکته اشاره نکرد که اگر واقعا آنها به خاطر مردم خارج شدند، چرا طی این چهار سال با اقدامات تروریستی خود علاوه بر به چالش کشیدن ارتش سوریه، امنیت و ثبات مردم این منطقه را با جنایات خود به خطر انداخته بودند.

این سرکرده تکفیری‌ها با بیان این‌که مهماتشان به پایان رسیده بود، مدعی شد انقلابیون(تروریست‌ها) از ترس به خطر افتادن جان مردم که نظام آنها را به عنوان گروگان گرفته بود، تسلیم شدند و دو گزینه بیشتر نداشتند یا شاهد وقوع کشتار مردم باشند یا از این شهر خارج شوند.

این تروریست تکفیری در عین حال از دیگر گروه‌های تروریستی که از تروریست‌های اشغالگر داریا طی چهار سال اخیر حمایت نکردند، انتقاد کرد.

وی در عین حال به مستحکم بودن حلقه امنیت پیرامون دمشق و ناتوان بودن گروه‌های تروریستی در رخنه به آن اعتراف کرد.

خروج آخرین گروه تروریست‌ها از داریا

العربی الجدید در خبری فوری گزارش داد آخرین گروه از افراد مسلح از شهر داریا در حومه دمشق خارج شدند و به سمت ادلب حرکت کردند.

با خروج آخرین گروه از تروریست‌ها، این شهر مهم از لوث تروریسم تکفیری پاکسازی شد و به آغوش سوریه بازگشت

۱۳۹۵/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...