نسخه چاپی

رئیس جمهور نیجریه زخمی شدن رهبر بوكوحرام را تأیید كرد

رئیس جمهور نیجریه امروز (یكشنبه) تأیید كرد، ابوبكر شیكاو، رهبر گروه تروریستی بوكوحرام زخمی شده و همچنین در جریان جنگ قدرت در داخل این گروه از آن كنار گذاشته شده است.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: این نخستین اظهارنظر محمدو بوهاری رئیس جمهوری نیجریه درباره ادعاهای مطرح شده از سوی ارتش این کشور نسبت به زخمی شدن ابوبکر شیکاو در یک حمله است.

روز سه شنبه گذشته ارتش نیجریه از زخمی شدن شیکاو در یک حمله هوایی به مقر بوکوحرام در مناطق جنگلی شمال شرق نیجریه خبر داده بود.

بوهاری در بیانیه‌ای از شهر نایبروبی که به منظور شرکت در یک کنفرانس به آن سفر کرده اظهار کرد: ما دریافته‌ایم که شیکاو در یک حمله هوایی نیروی هوایی نیجریه زخمی شده است.

بوهاری خاطرنشان کرد: در حقیقت سلسله‌مراتب عالی بوکوحرام و اعضای درجه پایین‌تر آن دچار مشکل شده‌اند. آن‌ها دیگر هیچ منطقه‌ای را کنترل نمی‌کنند و تبدیل به گروهک‌هایی شده‌اند که صرفاً به اهداف نرم حمله می‌کنند.

بوهاری تأکید کرد: شیکاو از گروه بوکوحرام بیرون انداخته شده است. وی به منظور تأیید این ادعای خود به اعلام انتصاب ابومصعب البرناوی از سوی داعش به عنوان رهبر بوکوحرام اشاره کرد.

رئیس جمهور نیجریه همچنین گفت که آماده مذاکره با "رهبران دارای حسن نیت بوکوحرام" بر سر آزادی 218 دختر ربوده شده نیجریه‌ای در منطقه چیبوک است.

بوهاری شبه‌نظامیانی که در زیرساخت‌های نفتی نیجریه خسارت به بار آورده‌اند را تهدید به برخورد کرده و گفت: ما با آن‌ها در صورتی که مذاکرات با ما را رد کنند، برخورد خواهیم کرد همانطور که با بوکوحرام برخورد کردیم.

بوهاری همچنین گفت، دولتش با برخی از شبه‌نظامیان وارد مذاکره شده اما با آن‌ها آتش‌بس نکرده است.

۱۳۹۵/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...