نسخه چاپی

آمریكا خطاب به تركیه:

داعش در جنوب جرابلس وجود ندارد

سخنگوی پنتاگون اعلام كرد كه درگیری میان شبه‌نظامیان تحت حمایت تركیه در سوریه و نیروهای كرد در جنوب «جرابلس» غیرقابل پذیرش است.

به گزارش نما به نقل از دانشجو، «پیتر کوک»، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که درگیری‌های میان شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه در سوریه و نیروهای کرد سوریه در جنوب «جرابلس»، غیرقابل پذیرش است.

پایگاه صهیونیستی «دبکا» در اینباره گزارش کرد، کوک با اشاره به اینکه دیگر نیروهای تکفیری‌ »داعش» در منطقه جنوب «جرابلس» وجود ندارد، گفت: «صحنه نبرد پرازدحامی از قبل وجود داشته است و بر این اساس از تمامی بازیگران مسلح می‌خواهیم خیلی فوری آرامش خود را حفظ کنند و گام‌های مناسبی برای تنش‌زدایی به کارگیرند».

عملیات ترکیه برای اشغال جرابلس، موسوم به «سپر فرات» هفته گذشته آغاز شد. 1500 تروریست از گروههای «حرکة أحرار الشام الإسلامیّة»، «فرقة الحمزة»، «حرکة نور الدین زنکی»، «الفرقة الشمالیّة» و سایر گروههای تروریستی وابسته به «معارضان سوری دستچین شده» در این جنگ حضور داشتند. دهها تانک و خودروی زرهی ترکیه و جنگنده های ائتلاف در این عملیات شرکت داشتند.

در همین راستا، «صالح مسلم» رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه چهارشنبه درباره عواقب ماجراجویی ترکیه در شمال سوریه و افتادن در باتلاق این کشور هشدار داد و تأکید کرد که ارتش ترکیه با ورود به شمال سوریه متحمل شکستهای فراوانی خواهد شد.

مسلم ترکیه را به مشارکت در جنگ نیابتی در سوریه طی 5 سال‌ گذشته متهم کرد که از طریق گروه‌های تروریستی چون داعش، جبهه النصره و سلطان مراد و سایر گروه‌های مسلح می‌جنگد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز طی سخنرانی خود در پارلمان این کشور، ادعا کرد که عملیات سپر فرات ارتش ترکیه در شمال سوریه در پی از بین بردن خطرات ناشی از فعالیت‌های داعش و حزب اتحاد دموکراتیک کُردی به ریاست مسلم است.

۱۳۹۵/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...