نسخه چاپی

تكذیب توزیع سود سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی سازی توزیع سود سهام عدالت در بین مردم را تكذیب كرد.

به گزارش نما به نقل از صدا و سیما: رئیس سازمان خصوصی سازی توزیع سود سهام عدالت در بین مردم را تکذیب کرد.

میرعلی‌اشرف پوری‌حسینی درنشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت در پاسخ به این سوال که گفته می شود قرار است سود سهام عدالت بین مردم توزیع شود؟ گفت:‌ این موضوع را اولین بار است می شنوم و ما دیگر چیزی به نام توزیع سود نداریم.

رئیس کل سازمان خصوصی سازیافزود: موضوعی که در دستور کار است ساماندهی سهام عدالت است.

وی با بیان اینکه دوره 10 ساله واگذاری سهام عدالت از اول سال 95 به پایان رسیده و این دوره قابل تمدید نیست مگر با مصوبه دولت یا مجلس گفت: 60 شرکت سرمایه پذیر در سهام عدالت وجود دارد که حدود 42 شرکت قیمت گذاری شده و 11 شرکت تا کنون قیمت گذاری نشده است.

پوری حسینی با بیان اینکه در میان شرکت های سهام عدالت شرکت های کم بازده و بعضا زیان ده نیز وجود دارد گفت: از سال 85 تا امروز سود تولید شده این شرکت ها حدود 17 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است که به خزانه واریز شده است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه در سه چهار سال اول واگذاری سهام عدالت حدود هزار و 300 میلیارد تومان سود بین مشمولین توزیع شد که خلاف قانون بود افزود: براورد ما این است که تا پایان سال رقم سود شرکت های سهام عدالت به رقم 22 هزار و 500 میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه دولت در واگذاری سهام عدالت به مشمولین به دنبال ایجاد صندوق های قابل معامله در بورس است گفت:‌ مقدمات ثبت نام اینترنتی برای تکمیل مشخصات سهام داران عدالت در سازمان خصوصی سازی فراهم شده و ما پیش نویس آ‌ن را به شورای عالی اصل 44 قانون اساسی ارائه داده ایم.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: اگر این پیش نویس مورد تصویب قرار گیرد و این وظیفه به سازمان ما محول شود از اول مهر این ثبت نام را آغاز خواهیم کرد و در این باره به مردم اطلاع رسانی می کنیم.

*برای واگذاری پرسپولیس واستقلال تصمیم جدیدی گرفته نشده

رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره آخرین وضع واگذاری دو باشگاه ورزشی پرسپولیس و استقلال گفت: پیش از این دولت این دو باشگاه را از فهرست واگذاری ها به صورت موقت خارج کرد که تا امروز این دستور لغو نشده است.

میرعلی اشرف پوری حسینی در ادامه نشست با خبرنگاران گفت: ما در این باره هیچ کاره هستیم و اگر دولت تصمیم بگیرد که سهام این دو باشگاه در فهرست واگذاری ها قرار گیرد در فاصله کوتاهی آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مزایده های سال 93 و 94 توفیق چندانی نداشته ایم ، افزود: تنها 13 درصد مزایده های سال 93 و 24 درصد مزایده های سال 94 این سازمان موفقیت آمیز بود.

پوری حسینی گفت:‌ در این زمینه عوامل مختلفی دخیل هستند که بخشی از آن به بازار پولی و مالی و شرایط اقتصادی کشور باز می گردد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه از سال تاسیس این سازمان یعنی سال 80 تا کنون 1111 شرکت در فهرست واگذاری قرار گرفته است ، افزود: از این تعداد تا امروز 49درصد از این شرکت ها واگذار شد ، 11 درصد از فهرست واگذاری ها کنار گذاشته شد و 11 درصد دیگر نیز منحل یا ورشکسته شد.

وی با بیان اینکه از 29 درصد شرکت های باقیمانده حدود 11 درصد قابلیت واگذاری را ندارد و به احتمال قوی از فهرست واگذاری ها خارج خواهد شد ، گفت:‌ 18 درصد باقیمانده حدود 200 شرکت را شامل می شود که در فهرست واگذاری های سازمان خصوصی سازی در سال 95 قرار دارد.

وی افزود: در نیمه دوم امسال قصد داریم همه شرکت های قابل واگذاری و فروش نرفته را عرضه کنیم.

پوری حسینی با بیان اینکه قصد داریم در واگذاری ها به سمت واگذاری تعهدی به جای واگذاری درامدی برویم ، افزود: با این رویکرد ارزش پایه این شرکت ها را پایین تر خواهیم آورد ولی در مقابل از خریدار تعهداتی در جهت افزایش اشتغال یا سرمایه و یا توسعه شرکت خواهیم گرفت .

وی گفت: با این حرکت امیدواریم استقبال از واگذاری های سازمان خصوصی سازی افزایش یابد.

۱۳۹۵/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...