نسخه چاپی

سرگیجه كی‌روش برای بازی با قطر

یكی از دغدغه های كارلوس كی‌روش انتخاب ۱۱ بازیكن اصلی برای بازی با قطر است.

به گزارش نما به نقل از وبسایت نود، تنها سه روز تا بازی مهم ایران-قطر مانده و مطمئنا سرمربی تیم ملی همچنان برای انتخاب نفرات اصلی‌اش دچار تردیدهای جدی است.

وجود بازیکنان هم سطح و همچنین بازی نکردن چند بازیکن ثابت بازی های قبل در باشگاه شان، ابهامات کی‌روش را بیشتر از قبل کرده است، طوریکه با مرور خط به خط ترکیب تیم ملی متوجه می شویم کی‌روش در تمامی پست ها برای انتخاب نفر اصلی با ابهام روبرو است.

دروازه
علیرضا حقیقی دروازه‌بان ثابت تیم ملی در دو سال گذشته بوده اما این بازیکن هم از حضورش در بازی با قطر مطمئن نیست. در چند هفته گذشته حقیقی جایی بازی نکرده اما علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ثابت پرسپولیس بوده و نمایش قابل قبولی هم داشته است، اینجاست که کی‌روش باید بین حقیقی و بیرانوند انتخاب کند. گفته می شود شانس بیرانوند بیشتر است.

قلب دفاع
در این پست کی‌روش سه بازیکن دارد و باید بین پژمان منتظری، سیدجلال حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی یکی را نیمکت‌نشین کند. احتمال نیمکت نشین شدن هر کدام از این سه بازیکن وجود دارد.

دفاع راست
کارلوس کی‌روش در شرایط عادی رامین رضاییان را به وریا غفوری ترجیح می داد، اما هم اکنون رضاییان مدت‌هاست بازی نکرده و در این پست هم کی‌روش سر دوراهی قرار گرفته است، البته شاید بازهم به رضاییان اعتماد کند.

دفاع چپ
اینجا هم دو راهی وجود دارد، اعتماد به احسان حاج صفی با تجربه یا بازی دادن به میلاد محمدی که هم اکنون در کوران لیگ روسیه در شرایط بازی قرار دارد. شاید هم هر دو بازی گرفته شوند و احسان یک خط جلوتر رود.

هافبک دفاعی
احتمالا تیم ملی در بازی با قطر با دو هافبک دفاعی بازی خواهد کرد و او باید از بین سعید عزت اللهی، آندرانیک تیموریان و امید ابراهیمی یکی را روی نیمکت بنشاند. اینجا هم سرمربی تیم ملی دچار سرگیجه خواهد شد.

هافبک بازی‌ساز

به نظر می رسد در این پست کی‌روش به دوراهی نخواهد رسید و اشکان دژاگه را در این پست بازی می دهد، مگر اینکه بخواهد با سه هافبک وسط بازی کند و اشکان به کنار زمین برود.

هافبک های کناری
در این پست ها ترافیک زیادی وجود دارد ؛ علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و وحید امیری گزینه های اصلی اند. ضمن اینکه از احسان حاج صفی و اشکان دژاگه هم می شود در کناره ها استفاده کرد. کی‌روش به دو هافبک کناری نیاز دارد. اگر اشکان در پست هافبک بازیساز به کار گرفته شود و حاج صفی جزو گزینه های خط هافبک نباشد از بین علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و وحید امیری یک بازیکن بیرون خواهد نشست در این شرایط علیرضا جهانبخش شانس بیشتری برای بازی دارد. در خط میانی داریوش شجاعیان و مسعود شجاعی هم حضور دارند که احتمال بازی رسیدن به آنها زیاد نیست.

خط حمله
سردار آزمون، کریم انصاریفر، مهدی طارمی و رضا قوچان نژاد چهار مهاجم تیم ملی اند. اگر قرار باشد تیم ملی با یک مهاجم بازی کند انتخاب اول سردار آزمون است و سه بازیکن دیگر باید روی نیمکت بنیشنند اما در صورت بازی با دو مهاجم، فرصت به سایر بازیکنان هم می رسد که شاید شانس طارمی کمی بیشتر باشد.

۱۳۹۵/۶/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...