نسخه چاپی

موافقت مجلس با پیوستن ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوكارنو

لایحه موافقنامه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوكارنو با 155 رای موافق، 16 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، طبق این مصوبه به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود به موافقنامه نیس درباره طبقه بندی بین المللی کالاها و خدمات برای اهداف ثبت علائم، مشتمل بر 14 ماده و موافقتامه لوکارنو درباره ایجاد طبقه بندی بین المللی برای طرح های صنعتی، مشتمل بر 15 ماده به شرح پیوست ملحق کرده و اسناد الحاق را نزد امین اسناد موافقنامه ها توزیع نماید.

براساس تبصره یک این لایحه دولت موظف است کلیه اصلاحیه های ماده 8 موافقتنامه نیس و ماده 8 لوکارنو را در مهلت مناسب و پیش از به انقضای مهلت های مورد نظر و موتد یاد شده طبق اصل 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به مجلس شورای اسلامی اعلام نماید. چنانچه مجلس شورای اسلامی اصلاحیه ها را تصویب ننماید، دولت موظف است مراتب عدم پذیرش اصلاحیه را ظرف مهلت مقرر در موافقتنامه های یاد شده و امین اسناد اعلام نماید.

براسا تبصره 2، رعایت اصل 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه بازنگری در اجرای ماده 11 موافقنامه نیس و مادهع 11 موافقتنامه لاکارنو الزامی است.

۱۳۹۵/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...