نسخه چاپی

هشدار در مورد ویزای جعلی عراق در اربعین

مدیر كل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: افرادی كه در سامانه سماح ثبت نام نكرده باشند،نمی توانند در اربعین از كشور خارج شوند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، محسن نظافتی در گفت و گویی تلویزیونی با اشاره به به افزایش مراکز صدور روادید برای زائران اربعین گفت: سال گذشته در مجموع در 15 نقطه کشور روادید اربعین از سوی دولت عراق برای زائران صادر می شد. امسال این میزان به 20 نقطه افزایش یافته است. علاوه بر 4 سفارتخانه و دفتر کنسولی در تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز در 16 نقطه دیگر نیز دفاتر موقت کنسولی برای صدور ویزا راه اندازی می شود.



وی در مورد ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح برای اعزام گفت: در ستاد مرکزی اربعین تصمیم گرفته شد تا برای هماهنگی و ساماندهی زائران، آنها در سامانه سماح ثبت نام کنند.



به گفته مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت،افراد پس از ثبت نام در سامانه و پاسخ به سوالاتی، کد رهگیری دریافت و سپس اقدام به دریافت ویزا می کنند. اگر زائری در سامانه ثبت نام نکرده باشد در صورت داشتن ویزا نیز نمی تواند از مرز خارج شود. امسال علاوه بر داشتن مدارک قانونی امکان خروج فقط برای زائرانی است که در این سامانه ثبت نام کرده باشند.



نظافتی با اعلام اینکه بیش از 100 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند، تاکید کرد: سال گذشته 1.5 میلیون زائر برای مراسم اربعین از کشور خارج شدند که امسال نیز پیش بینی همین تعداد را می کنیم. البته هیچ محدودیتی برای ثبت نام در سامانه و اخذ روادید وجود ندارد.



وی در پایان در مورد دریافت ویزای جعلی هشدار داد و گفت: سال گذشته تعدادی از زائران اقدام به گرفتن ویزا از طریق افراد دلال کرده که ویزای آنها جعلی بود. عده ای نیز ویزای اصلی را به چند برابر قیمت مصوب دریافت کردند.

۱۳۹۵/۶/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...