نسخه چاپی

درخواست تاخیر فروش تسلیحات نظامی به عربستان

۶۰ نماینده آمریكایی از باراك اوباما خواستند تا فروش ۱.۱۵ میلیارد دلار تسلیحات و مهمات نظامی به عربستان سعودی را به تعویق بیندازد.

به گزارش نما، خبرگزاری دانشجو به نقل از نشریه فارن پالیسی، 60 نماینده آمریکایی قصد دارند امروز سه شنبه نامه‌ای را برای باراک اوباما رئیس جمهور این کشور ارسال کنند و در آن از وی بخواهند تا فروش 1.15 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را به تاخیر بیندازد.



در این نامه نمایندگان آمریکایی به افزایش تلفات غیر نظامیان یمنی اشاره کرده‌اند که در تجاوز ائتلاف هوایی به رهبری رژیم آل سعود به خاک و خون کشیده شده‌اند.



در این نامه آمده است: عملیات نظامی تاثیر مخرب شدیدی بر غیر نظامیان داشته است. تنها طی روزهای اخیر، حمله هوایی عربستان به یک مدرسه در یمن منجر به کشته شدن 10 کودک شده است. برخی از این کودکان تنها حدود 6 سال سن داشته‌اند. حمله هوایی عربستان به بیمارستان سازمان ملل در یمن نیز منجر به کشته شدن حداقل 11 نفر شده است.



9 آگوست وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات نظامی و مهمات به ریاض موافقت کرده است. کنگره آمریکا که قرار است 6 سپتامبر پس از تعطیلات تابستانی مجددا تشکیل جلسه دهد، تنها 2 روز فرصت خواهد داشت تا از فروش تسلیحات به عربستان جلوگیری کند و این فرصت برای بررسی این قراردادها کافی نخواهد بود.



پنتاگون پیش از این اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا با فروش 130 فروند تانک جنگی آبرام، 20 فروند خودروی زرهی و سایر تجهیزات نظامی به عربستان سعودی موافقت کرده است. ارزش کل این تسلیحات نظامی به بیش از 1.15 میلیارد دلار می رسد.



آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا که بر فروش تسلیحات به کشورهای خارجی نظارت می کند، اعلام کرده است که ارتقای امنیت شرکای منطقه‌ای، سهم مهمی در امنیت ملی آمریکا دارد.



این آژانس در ادامه افزود: فروش این تسلیحات موجب افزایش قدرت نیروی زمینی عربستان سعودی خواهد شد و نشانگر تعهد آمریکا به امنیت عربستان و مدرنیزه کردن نیروی زرهی این کشور بوده است.

۱۳۹۵/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...