نسخه چاپی

سخنگوی كاخ سفید: اس 300 ، ماهیت دفاعی دارد

سخنگوی كاخ سفید گفت: سامانه پدافند موشكی اس 300 كه ایران از روسیه خریداری كرده است، ماهیت دفاعی دارد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری مشترک با حضور بن رودز معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، برایان دیس مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور اقتصادی و «والی آدیمو» معاون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در امور اقتصاد بین الملل، به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

یکی از خبرنگاران در این جلسه گفت: بن رودز اشاره کرد استقرار سامانه موشکی اس-300 (در ایران) با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل مغایرت ندارد، اما با قوانین آمریکا چطور؟

جاش ارنست پاسخ داد بدون شک، این مسئله ای است که ما عمیقاً درباره آن نگران هستیم؛ اما بخش زیادی از ساختارهای حقوقی و قوانین موجود در سازمان ملل و آمریکا، مستقیماً به توانایی های نظامی تهاجمی ایران مربوط می شود. سامانه ای که آنها (ایرانی ها) از روس ها خریداری کرده اند، گرچه ما آن را ناخوشایند و قابل اعتراض می دانیم، اما ماهیت دفاعی دارد.

تغییرات آب وهوایی
خبرنگار دیگری با اشاره به مسئله تغییرات آب و هوایی گفت آیا دولت آمریکا نگران نیست که رئیس جمهور آینده این کشور، دستاوردهای اجلاس گروه بیست در خصوص اجرای توافقنامه پاریس را کنار بگذارد؟

ارنست پاسخ داد روشن است که ما با مقامات چینی همکاری مؤثر برای پیشبرد منافع آمریکا داشتیم؛ البته به شکلی که طبق ارزیابی چینی ها با منافع خود آنها نیز سازگار باشد. این همکاری همچنین مانند کاتالیزوری به اقدامات در سراسر دنیا شتاب بخشیده و این نکته مثبتی است.

بدبینی هایی که در خصوص اقدام آمریکا در زمینه تغییرات آب و هوایی وجود داشت، از این دیدگاه منتقدان سرچشمه می گرفت که چین هرگز در این زمینه همکاری نخواهد کرد. از نظر آنها، ادامه سرمایه گذاری چین در سوخت های فسیلی به همه اقدامات ما برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی لطمه می زد. این مسئله دیگر صادق نیست و اکنون چین و آمریکا برای پیشبرد منافع دو جانبه خود با یکدیگر همکاری می کنند. این مسئله باعث شده است افراد بیشتری در سراسر دنیا به این تلاش ها روی آورند.

بنابراین، هر گونه تلاش برای کاهش این تلاش ها به انزوای آمریکا، آن هم در خصوص مسئله ای که ده ها سال در آن پیشتاز بوده ایم، منجر خواهد شد.


نفوذ هکرها
جاش ارنست درباره نفوذ هکرهای خارجی به پایگاه داده های انتخاباتی در ایالت های آمریکا گفت: بخش زیادی از گزارش ها مبتنی بر ارتباطات پلیس اف بی آی با گردانندگان شبکه های رایانه ای و کارشناسان امنیت سایبری در آمریکا است. بنابراین خود پلیس اف بی آی باید درباره چند و چون این گفتگوها توضیح دهد. به طور کلی می توانم به نمایندگی از دولت آمریکا بگویم در این باره بحث هایی شد که آیا باید سیستم های انتخاباتی خاصی را به عنوان زیرساخت هایی حیاتی در سطح محلی و ایالتی تعیین کنیم یا خیر. اینگونه سیستم های انتخاباتی باعث می شود دولت فدرال در کمک به گردانندگان شبکه های رایانه ای مرتبط با انتخابات و جلوگیری از نفوذ، نقش پررنگ تری داشته باشد. این مسئله ای است که اعضای ارشد تیم امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا درباره آن بحث و گفتگو کردند.
جاش ارنست در این نشست گفت:« هرگاه رئیس جمهور اوباما با روسای جمهور چین دیدار می کند با آنها درباره حوزه امنیت سایبری صحبت می کند. حدود یک سال پیش، شی جین پینگ رئیس جمهور چین در کاخ سفید بود. رئیس جمهور چین در این دیدار ، تعهد مهمی را متقبل شد مبنی بر اینکه چین به برخی از هنجارها در حوزه فضای سایبری پایبند باشد.

۱۳۹۵/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...