نسخه چاپی

متهم به جاسوسی با درخواست نهاوندیان وارد تیم مذاكرات شد

عضو كمیسیون امنیت ملی گفت: این احتمال را می‎دهم كه آزادی دری اصفهانی به علت فشار مسئولینی به قوه قضائیه باشد؛ مثل فشاری كه آقای روحانی در موضوع جیسیون رضائیان وارد كرد.

به گزارش نما ، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرگزاری بسیج در واکنش به آزادی "دری اصفهانی" با قرار وثیقه با اشاره به اینکه وجود متهم به جاسوسی در تیم هسته‎ای توسط سخنگوی دستگاه قضا تایید شده است بیان کرد: ما نیز در برنامه خود پیگیر این مسئله هستیم، فردا نیز در جلسات کمیسیون امنیت ملی ابهامات موجود درباره آزادی این فرد را پیگیری خواهیم کرد و از طرف کمیسیون قضایی نیز پیگیری می‎کنیم که به چه علتی یک فرد متهم به جاسوسی باید با قید وثیقه آزاد باشد؟


احتمالات در خصوص آزادی متهم به جاسوسی هسته‎ای و عاملان آن

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص چرایی آزادی دری اصفهانی با بیان اینکه قراین این مسئله را در گذشته دیدیم تصریح کرد: این احتمال را می‎دهم که این آزادی به علت فشار مسئولینی به قوه قضائیه باشد؛ مثل فشاری که آقای روحانی در موضوع جیسیون رضائیان وارد کرد که این فرد یک خبرنگار است و چرا سپاه این فرد را بازداشت کرده است؟!

کریمی قدوسی در توضیح بیشتر تصریح کرد: سابقه نشان داده که در خصوص حسین موسویان(فرد نفوذی در تیم مذاکره کننده اسبق) آقای روحانی و آقای هاشمی، در خصوص جیسیون رضائیان هم آقای روحانی برای آزادی فشار آوردند و این احتمال را می‎دهیم که در خصوص دری اصفهانی نفوذی تیم هسته‎ای نیز باز از طرف همین افراد فشار صورت گرفته باشد؛ همچنان که این احتمال نیز وجود دارد که بر اساس یک تدابیر اطلاعاتی این فرد با قید چند روز در این قضیه آزاد شده باشد که فردا این مسائل را در کمیسیون امنیت ملی پیگیری و بررسی می‎کنیم و سوال خواهیم کرد که چه افرادی در آزادی این فرد دخیل بودند.

وی با اشاره به سیروس ناصری یکی دیگر از افراد نفوذی در تیم مذاکره کننده اسبق هسته‎ای بیان کرد: این فرد نیز که در تیم مذاکره کننده هسته‎ای به عنوان مشاور وارد تیم مذاکره کننده هسته‎ای می‎شود فراری بوده و به دنبال دستگیری آن هستند و داستان سیروس ناصری در ارتباط دادن جریان ها در اروپا برای مباحث منطقه خیلی مفصل و قابل توجه است.

فرد نفوذی که نمی‎تواند با قید ضمانت آزاد شود!

وی با بیان اینکه این فرد با سابقه ممتد در جاسوسی مورد شناسایی قرار گرفته گفت: تعجب این است که چگونه این فرد وارد تیم هسته‎ای شده است و این تعجب زمانی بیشتر می‎شود که بر اساس گزارشاتی که اکنون در سایت‎ها موجود است؛ این فرد بیان می‎کند که به درخواست نهاوندیان مسئول نهاد ریاست جمهوری وارد تیم مذاکره کننده شده است.

نماینده مردم مشهد در ادامه این مطلب عنوان کرد: این سوال را باید از رئیس جمهور پرسید که چگونه آقای نهاوندیان یک فرد نفوذی را حمایت می‎کند و مهم ترین بخش مذاکره که بحث پولی و بانکی است به این فرد سپرده و مشاور آقای ظریف در این بخش می‎شود و در نهایت نیز که آقای روحانی به این فرد مدال و 50 سکه می‎دهد، آن هم کسی که با تابعیت کانادایی در تیم مذاکره حضور داشته و مدیریت این بخش مهم مذاکره را به عهده می‎گیرد که هم زمان با آن امریکایی‎ها و انگلیسی‎ها براساس اطلاعات داده شده بازگشت تحریم‎ها را نیز بررسی می‎کردند که این اتفاق رخ داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با ابراز اینکه آزادی یک فرد جاسوس برای خیلی افراد جای سوال است اظهار داشت: فرد نفوذی که نمی‎تواند با قید ضمانت آزاد شود؛ چراکه جرم و مجازات فرد نفوذی خیلی سنگین است و حتما در این آزادی دست به اقداماتی می‎زند و ممکن است مدارک و ردپاهایی را محو کند.

کریمی قدوسی عنوان کرد: چطور می‎شود آن زمانی که آقای روحانی مسئول تیم مذاکره کننده هسته‎ای است مراکز هسته‎ای پلمب می‎شود و کار فرد نفوذی این قدر برجسته می‎شود و از او حمایت صورت می‎گیرد و بعد از گذشت چند سال آقای روحانی روی کار می‎آید و مسئول تیم مذاکره کننده هسته‎ای را انتخاب می‎کند و با حمایت نهاد ریاست جمهوری افراد نفوذی مثل عبدالرسول دری اصفهانی وارد این تیم می‎شوند و مورد حمایت قرار می‎گیرند و به آنها مدال داده می‎شود؛ بعید است که ندانند این افراد چه کسانی هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: سوال پیش روی ملت ایران از آقای روحانی این است که شما که سیستم اطلاعاتی و امنیتی دراختیار داشتید آیا از وزارت اطلاعات استعلام کردید؟ قابل توجه اینکه آقای سیف هم در این ماجرا کاره‎ای نبوده و خود نهاد ریاست جمهوری، آقای ظریف و دیگران این افراد را انتخاب می‎کنند و آقای سیف هم باید می‎پذیرفت.

فضاسازی رسانه‎ای درخصوص تکذیب دستگیری فرد نفوذی در تیم مذاکره کننده

نماینده مردم مشهد با اشاره به فضاسازی رسانه‎ای درخصوص تکذیب دستگیری فرد نفوذی در تیم مذاکره کننده توسط وزارت خارجه عنوان کرد: صدها رسانه و خبرگزاری با ادبیات تولید شده در اتاق‎های فکرشان توسط این نیروهای مواجب بگیر و بعضا بی‎مزد و مواجب که آنها نیز جزئی از شبکه نفوذ هستند، یک هجمه گسترده‎ای روی نشر این خبر صورت دادند و تکذیبیه وزارت خارجه را به عنوان دروغ یک نماینده، بزرگ نمایی کردند تا مردم در این غبار راه را گم کرده و نتوانند حق را پیدا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه یکی از حلقه‎های به هم پیوسته برجام همین رسانه‎ها و پایگاه‎هاست که این گونه به کمک می‎آیند و از یک نفوذی یک چهره مصلح و چهره مدافع حقوق ملت می‎سازند گفت: ما نیز یک خبری را داشتیم مبنی براینکه 500 نفر از اهالی رسانه از جمله سرمقاله نویس، سردبیر و خبرنگار به کشورهایی اروپایی برای آموزش رفته بودند که در مجلس قبل و در این مجلس نیز در این خصوص تذکر دادیم.

کریمی قدوسی در خاتمه یادآورشد: در این دولت، نفوذی را که به زندان می‎رود از زندان در می‎آورند و می‎خواهند او را تبرئه کنند ولی کسانی که در دفاع از حق ملت حرف می‎زنند این افراد را به دادسرا می‎فرستند که نکته حائز اهمیتی است، آقای روحانی نیز به جای اینکه از این افراد نفوذی شکایت کند از نمایندگان شکایت می‎کند که چرا این گونه حرف می‎زنید و پس از آن معاون حقوقی رئیس جمهور هر کس حرفی مخالف دولت می‎زند او را تحت تعقیب قرار می‎دهد که واقعا جای تعجب دارد و ما متحریم که بعد از 37 سال از انقلاب اسلامی چه اتفاقی افتاده که جای حق و باطل را به این گونه در دولت تغییر می‎دهند!

۱۳۹۵/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...