نسخه چاپی

ایتالیایی‌ها برای صنعت نفت شیرآلات كنترلی می‌سازند

نخستین كارخانه ساخت انواع شیرآلات كنترلی و هوشمند صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش نما به نقل از میزان، باباخانی رئیس هیات مدیره یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان گسترش گفت: همزمان با سال اقتصاد مقاومتی، نخستین کارخانه ساخت انواع شیرآلات کنترلی و هوشمند صنایع راهبردی نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع سنگین با صرف 4 میلیون یورو هزینه ارزی و ١٩٠ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شمش آباد آماده بهره بردارى است.

وی افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری خارجی و مشارکت ایران و دو شرکت معتبر آلمانی و ایتالیایی ضمن انتقال تکنولوژی طراحی و با تاکید بر استفاده از حداکثر توان داخلی قطعه سازان قادر است در سال اول حدود 60 میلیون یورو انواع شیرآلات کنترلی در ابعاد و اندازه های مختلف تا ٥٦ اینچ و مطابق با استانداردهاى اروپایى و با کاربردهاى مختلف تولید کند.

باباخانی با بیان اینکه تا پیش از این، تمام نیاز داخل از طریق واردات تأمین می‌شد، گفت: تولید این میزان شیرآلات کنترلی در داخل، سالانه حدود 30 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در پی خواهد داشت و میزان وابستگی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع سنگین به واردات این تجهیزات حساس و راهبردی به میزان زیادی کاهش می یابد.

به گفته وی، با راه اندازی این کارخانه برای حدود ٤٠٠ نفر از متخصصان و جوانان جویای کار کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال مولد ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: این مجموعه که اولین کارخانه تولیدکننده شیرآلات کنترلی در این سطح از انتقال تکنولوژی در ایران و منطقه نفت خیز خلیج فارس محسوب می شود، قادر است سطح کیفی کارخانه های قدیمی تولید شیرآلات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور را ارتقاء دهد و محصولات آنها را استانداردسازی کند.

باباخانی، بومی سازی فناوری نوین تولید این محصولات و امکان صادرات حدود 20 درصد محصولات تولیدی، گارانتی محصولات به میزان شش ماه بیشتر از کارخانه مادر این مجموعه در ایتالیا و خدمات پس از فروش سریع و گسترده و ارزان به مدت 10 سال را از دیگر مزایای احداث این کارخانه در کشور عنوان کرد.

وی تأکید کرد: شیرآلات کنترلی ساخت کارخانه نیک گستر به عنوان بخشی از قطعات حساس صنایع نفت و گاز و پتروشیمی شناخته می شوند و می توانند نقش مهمی در تسریع پروژه های در حال اجرا و همچنین کاهش زمان تعمیرات در دوره بهره برداری داشته باشند.

۱۳۹۵/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...