نسخه چاپی

درخواست فرانسه و انگلیس برای تحریم نظام سوریه

بعد از اینكه سازمان ملل مدعی شد نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده كرده است، شورای امنیت روز سه‌شنبه مذاكرات درباره احتمال اعمال تحریم علیه شخصیت‌ها و گروه‌های سوری در ارتباط با استفاده از گاز كلر در این كشور را بررسی كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه نشست پشت‌های درهای بسته‌ای را در خصوص گزارش اخیر تیم محققان سازمان ملل درباره حملات شیمیایی در سوریه برگزار کرد.

در جریان این نشست فرانسوا دلاته،‌ سفیر فرانسه در سازمان ملل و متیو ریکرافت، سفیر انگلیس از شورای امنیت خواستند که نظام سوریه را به دلیل استفاده از سلاح شیمیایی در حملاتش به برخی مناطق تحریم کند.

سفیران لندن و پاریس در نشست روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تحقیقات پیرامون استفاده سلاح‌های شیمیایی در سوریه خواهان اعمال تحریم علیه سوریه شدند.

سفیران دو کشور انگلیس و فرانسه مدعی شدند که نظام سوریه با استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان مرتکب جنایت جنگی شده است.

همزمان سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل در اظهارات مداخله جویانه‌ای مدعی شد، نظام سوریه باید به خاطر ارتکاب این حملات بهای آن را بپردازد.

این در حالی است که ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرده که روسیه معتقد است این گزارش دلایل کافی برای متهم کردن دمشق و اعمال تحریم‌ها علیه نظام سوریه ندارد و در آن اسامی مشخصی یا اثر انگشتی که بتوان مشخص کرد، دقیقا چه کسی حمله را انجام داده، وجود ندارد. لذا روسیه در حال تحلیل این گزارش است و آمادگی قبول نتایج آن را ندارد.

محققان سازمان ملل اخیرا در گزارشی اعلام کردند که نظام سوریه مرتکب دو حمله با مواد سمی در استان ادلب شده و داعش از گاز خردل در استان حلب استفاده کرده است.

۱۳۹۵/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...