نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس نهم با اشاره به سفر سناتور آمریكائی به ایران در گفتگو با نما:

نهادهای امنیتی كشور قصور كرده اند

عکس خبري -نهادهاي امنيتي کشور قصور کرده اند

چند سال پیش یك خبرنگار آمریكائی كه تابعیت اسرائیلی هم داشت، به ایران سفر كرد، در آن زمان و در مجلس نهم ما این موضوع را پیگیری كردیم و از مراكز امنیتی توضیح خواستیم كه چگونه یكه تبعه اسرائیل به كشور سفر كرده و آزادانه تردد كرده است، نهادهای مذكور قصور خود را پذیرفتند، ولی متاسفانه شاهد هستیم كه دوباره این قصور رخ داده است.

جیم داباکیس سناتور همجنسگرای دموکرات آمریکائی، تابستان امسال و به دعوت یک نهاد دانشگاهی به ایران سفر کرد و طی این سفر از شهرهای تهران و اصفهان بازدید کرد. داباکیس پس از این سفر مدعی شده بود که مردم ایران، آمریکا را دوست دارند و در طول سفر در تمامی خیابانها ما را همراهی می کردند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در خصوص این سفر اظهار داشت: چند سال پیش یک خبرنگار آمریکائی که تابعیت اسرائیلی هم داشت، به ایران سفر کرد، در آن زمان و در مجلس نهم ما این موضوع را پیگیری کردیم و از مراکز امنیتی توضیح خواستیم که چگونه یکه تبعه اسرائیل به کشور سفر کرده و آزادانه تردد کرده است، نهادهای مذکور قصور خود را پذیرفتند، ولی متاسفانه شاهد هستیم که دوباره این قصور رخ داده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی طاهری درتشریح علت این قصور افزود: این که یک سناتور ایالت متحده آمریکا به ایران سفر کند در ظاهر اشکالی ندارد، اما همان طور که می دانید نامبرده یک همجنسگرا است که در سال 2003 رسما ً و پس از حکم دادگاه عالی آمریکا در حمایت از ازدواج همجنسگرایان، با یک همجنسگرای دیگر ازدواج کرده و این خلاف آموزه های دینی و عرفی ماست، لذا در این زمینه نهادهای امنیتی دوباره قصور کرده اند که اجازه داده اند یک چنین فردی به کشور وارد شود و سپس آزادانه در کشور رفت و آمد کند و با مردم و چهر های علمی و فرهنگی کشور ارتباط بگیرد.
نماینده مردم گرگان در مجلس نهم در خصوص علت اینگونه سفرها عنوان کرد: خیال خامی است که بگوییم یک مسئول آمریکائی که با سیستم بسته آمریکائی رشد کرده و به مناصب بالا رسیده، تنها برای گشت و گذار و یا حتی برای آشنائی با واقعیت های جمهوری اسلامی به ایران سفر کرده است.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: از آنجائی که آمریکائی ها در پروژه نفوذ بیشترین برنامه خود را بر نهادهای دانشگاهی، علمی و فرهنگی متمرکز کرده اند باید به این سفرها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به دیده تردید نگریست. چرا که ممکن است در پس این سفرهای به ظاهر فرهنگی، اهدافی همچون نفوذ در چهر های فرهنگی و یارگیری برای آشوب و فتنه گری در انتخابات سال آینده باشد، لذا باید مواظب بود و نگذاشت که چنین شخصیتی به آزادی در کشور سفر کند و با چهره های فرهنگی و دانشگاهی کشور تماس بگیرد.

۱۳۹۵/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...