نسخه چاپی

حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند در گفتگو با نما:

مسئولین با مردم صادق باشند/ برخی می خواهند هم انقلابی باشند هم با دشمن رابطه داشته باشند

عکس خبري -مسئولين با مردم صادق باشند/ برخي مي خواهند هم انقلابي باشند هم با دشمن رابطه داشته باشند

اینگونه حركت كردن جز انحراف از مبانی و اصول انقلاب اسلامی معنای دیگری ندارد، نمی شود كه شما خود را انقلابی، خودی و داخل حكومت اسلامی تعریف كنید اما با جریانهای ضد نظام كه تنها هدفشان براندازی این نظام الهی است، در نقطه ایی مشترك به هم برسند. اینگونه افراد یا در تولی اشتباه دارند و یا در تبری دچار انحراف هستند

مقام معظم رهبری در جمع مردمی که در روز عید سعید غدیر خم در حسینیه جماران حضور یافتند، با بیان ابعادی از شیوه زندگی و حکومتداری حضرت امیر(ع)، راه تمسک به ولایت امیر المومنین را حرکت در مسیر شخصیت ممتاز آن امام همام دانستند.
معظم له در بخشی از سخنانشان به دسته بندی دوست و دشمن از سوی حضرت امیر اشاره کردند و آن را نشانه تدبیر در حکومتداری دانستند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند در تبیین این نکته اظهار داشت: در دین مبین اسلام ما دو اصل تولی و تبری و یا به عبارتی حب و بغض داریم.حب نسبت به اولیاء خدا و بغض نسبت به دشمنان خدا.
امام جمعه شهرستان کازرون به حدیث علی الدین الا حب و البغض اشاره کرد وافزود: در این عبارت گفته می شود که دین چیزی نیست جزء دوست داشتن و بغض داشتن، دوست داشتن دوستداران خدا و دشمن داشتن دشمنان خدا.
وی تجلی کامل حب و بغض نسبت به دوستان و دشمنان خدا را در وجود مقدس حضرت امیر(ع) عنوان کرد و گفت: وجود مقدس حضرت امیر(ع) به طور کامل مصداق این حدیث بودند و این شفافیت در رفتارشان به وضوح قابل مشاهده است.
خرسند به جنگهای حضرت امیر در دوران کوتاه خلافت شان اشاره کرد و افزود:در دوره خلافت، حضرت با سه گروه ناکثین،مارقین و قاسطین به نبرد پرداختند چرا که ایشان در دین با کسی رودربایستی نداشتند و از ملامت هیچ ملامتگری نمی هراسیدند، حد و حدود الهی را درباره هرکسی اجرا می کردند با هر مقامی که بود و به هیچ عنوان اهل تبعیض و تسامح در این زمینه نبودند.تنها خواست خداوند متعال برایشان مهم بود.
وی تولی و تبری را یک شاخصه مهم در حکومت اسلامی برشمرد و عنوان کرد:عبارتی که مقام معظم رهبری سالیان گذشته تحت عنوان خودی و غیر خودی مطرح کردند نیز از همین شاخصه مهم سرچشمه می گیرد. طی این تعریف افراد خودی که دوستدار اسلام و حکومت اسلامی هستند باید مرزبندی مشخصی با دشمنان اسلام و حکومت اسلامی داشته باشند.
وی با انتقاد از کسانی که ادعای انقلابی بودن دارند اما در برخی موارد با دشمنان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی هم موضع می شوند، اظهار داشت :اینگونه حرکت کردن جز انحراف از مبانی و اصول انقلاب اسلامی معنای دیگری ندارد، نمی شود که شما خود را انقلابی، خودی و داخل حکومت اسلامی تعریف کنید اما با جریانهای ضد نظام که تنها هدفشان براندازی این نظام الهی است، در نقطه ایی مشترک به هم برسند. اینگونه افراد یا در تولی اشتباه دارند و یا در تبری دچار انحراف هستند.
خرسند افزود: این مرزبندی بین جریانهای انقلابی و خودی با جریانهای غیر انقلابی و غیر خودی همانی است که مقام معظم رهبری در تبیین شیوه حکومتداری امام علی (ع) فرمودند و از نشانه های تمسک به ولایت حضرت امیر(ع) است. به عبارتی نمی توان ادعای پیروی از حضرت امیر را داشت و هم با دشمنان او همفکر و هم نظر بود.
امام جمعه کازرون به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در تبیین شیوه حکومتداری حضرت امیر (ع) اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار یکی دیگر از ویژگیهای حکومت امیر المومنین را صداقت برشمردند که این بدان معناست که حکومت باید با مردم خود صادق باشد و حقایق جامعه را به آنها بگوید.
وی در تشریح این مسئله اظهار داشت: در جامعه اسلامی دروغگوئی و تظاهر معنا ندارد ، اینکه یک مسئولی حرفهایی بزند، قولهایی بدهد ولی در عمل به شیوه دیگر رفتار کند، این در حکومت اسلامی و در سیره حضرت امیر جایی ندارد.
خرسند شیوه حکومتداری در جامعه اسلامی را عدالت، انصاف حقوق برابر برای همه آحاد جامعه دانست و اظهار داشت: هر گونه عمل کردن غیر از این از ویژگیهای حکومت اسلامی به دور است و مسئولی که برخلاف این اصول رفتار کند باید بداند که به هیچ عنوان نمی تواند در مسیر حضرت علی (ع) حرکت کند.
وی در پایان یک دیگر از ویژگیهای حکومت اسلامی را مهیا ساختن زمینه برای هدایت مردم دانست و گفت: مسئول در حکومت اسلامی باید به گونه ایی برنامه ریزی کند که هم سعادت و خوشبختی همه آحاد جامعه در دنیا فراهم شود و زمینه برای سعادت اخروی آنها فراهم شود. اینها از شاخص های یک جامعه اسلامی است که مقام معظم رهبری در این سخنرانی و در خیلی دیگر از
سخنانشان تبیین می کنند.

۱۳۹۵/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...