نسخه چاپی

شطرنج باز ایرانی استادبزرگ شد

در حالی كه كنگره فدراسیون جهانی شطرنج به پایان رسیده است این فدراسیون خارج از نوبت عنوان استاد بزرگی یك شطرنجباز ایرانی را پذیرفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، تنها راه اخذ عناوین بین المللی شطرنج از جمله استاد بزرگی- استاد بین المللی و یا استاد فیده مطرح شدن این موارد در کنگره فدراسیون جهانی شطرنج است.

آخرین کنگره فدراسیون جهانی چند روز پیش در خلال رقابت‌های المپیاد جهانی در باکو برگزار شد و تعدادی از شطرنجبازان کشورمان نیز موفق به کسب عناوین بین المللی شدند.

پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران که تنها ١٥ سال دارد در این کنگره عنوان استاد بین المللی خود را در حالی کسب کرد که در همان المپیاد جهانی موفق به کسب آخرین نورم استاد بزرگی خود شده بود. البته مقصودلو پیش از این در جام ستارگان هم به این نورم دست پیدا کرده بود.

با این حساب در حالی که تصور می شد مقصودلو تا قبل از کنگره بعدی فدراسیون جهانی استاد بین المللی بماند این فدراسیون در اقدامی استثنایی عنوان استاد بزرگی مقصودلو را خارج از نوبت قبول کرد تا پرهام جنگجوی شطرنج ایران در کنار افتخارات بیشمار خود یک رکورد تاریخی را نیز به ثبت برساند.

۱۳۹۵/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...