نسخه چاپی

تهران، میزبان نخستین كنگره بین المللی یوسرن

نخستین كنگره بین المللی شبكه جهانی آموزش و پژوهش (یوسرن) از 18 تا 20 آبان ماه در سالن همایش دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، رئیس شبکه جهانی آموزش و پژوهش یوسرن روز یکشنبه در نشست هماهنگی برپایی نخستین کنگره این شبکه به استقبال محققان اشاره از این کنگره اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود 900 محقق داخلی و خارجی برای حضور در این کنگره اعلام آمادگی کرده اند.

دکتر نیما رضایی اظهار کرد که تاکنون به طور مشخص محققان خارجی از کشورهایی مانند آمریکا، آلمان و بوسنی در این کنگره حضور می بابند؛ پیش بینی می شود تعداد شرکت کنندگان به بیش از هزار نفر برسد.

وی به برنامه حضور برنده نوبل پزشکی از انگلیس در این کنگره اشاره کرد و گفت: 18 دانشمند برتر دنیا شامل دانشمندان یک درصد برتر جهان و برندگان جوایز نوبل و ابل در طی سه روز در قالب موضوعات مختلف به سخنرانی خواهند پرداخت.

رضایی در خصوص موضوعات قابل ارائه در این کنگره گفت: سلول های بنیادی، ژنتیک، پیدایش زمین، گرمایش زمین، تغییرات جوی و حیات در کرات دیگر از جمله موضوعاتی است که در روز اول این کنگره ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: ریاضیات، انرژی های تجدیدپذیر، علوم اعصاب، اندازه گیری علم، بیگ دیتا و کار گروهی در نانو نیز از جمله موضوعات قابل ارائه در روز دوم است.

رئیس شبکه جهانی آموزش و پژوهش یوسرن تغذیه، ژنتیک، تفکرات انسان، خلاقیت، تعامل انسان و تکنولوژی را هم از موضوعاتی اعلام کرد که در روز سوم این کنگره ارائه خواهد شد.

وی افزود: دومین کنگره بین المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی سال 2017 میلادی در اوکراین، سال 2018 در اتریش، و سال 2019 در فرانسه برگزار خواهد شد.

به گفته رضایی، اعضای یوسرن به سه هزار و 294 نفر از 65 کشور دنیا رسیده است که از این تعداد 180 تن از دانشمندان یک درصد برتر دنیا هستند.

وی، انعقاد تفاهم نامه همکاری و انتشار بیش از 80 مقاله را از دیگر اقدامات این شبکه بیان کرد.
یوسرن (Usern) هشت ماه قبل توسط دکتر رضایی راه اندازی شد و گسترش زمینه تبادلات علمی را به واسطه مشارکت صاحب نظران و اندیشمندان برتر جهان دنبال می کند.

۱۳۹۵/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...