نسخه چاپی

گزارش اختصاصی نما ازافتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت :

رضایی : مقاومت نیاز به عشق و قلم دارد/شهاب حسینی: دوست داشتم به دستان شهید بابایی بوسه می‌زدم

عکس خبري -رضايي : مقاومت نياز به عشق و قلم دارد/شهاب حسيني: دوست داشتم به دستان شهيد بابايي بوسه مي‌زدم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : رسانه‌هایی كه مدعی حقوق بشرند، حقوق انسان‌ها رازیر پا می گذارند و با انواع هنرهای شیطانی نورانیت مقاومت را تاریك می‌كنند و مقاومت تنها در صحنه رزم نمی باشد ،بلكه مقاومت نیاز به عشق و قلم دارد.

به گزارش خبرنگار نما محسن رضایی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت در گفتگو با خبرنگار نما گفت : دست هنرمندان عرصه مقاومت را می‌بوسیم که در میان هیاهوی بین‌المللی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند و حمایت، حمایت‌کنندگان میلیاردی صهیونیست را پس می‌زنند.
ما دست و قلمی را می‌بوسیم که با کمبود امکانات به ثبت مقاومت می‌پردازد و فریب طلسم‌های فرعونی را نمی‌خورند.
مراسم آغازین جشنواره فیلم مقاومت با سرود جمهوری اسلامی ایران و کلیپی که یادآور 8 سال دوران دفاع مقدس بود، آغاز شد. بعد ازآن علیرضا افتخاری خواننده کشور قطعه‌ای را با موضوع مقاومت به صورت زنده اجرا کرد.
سپس از خانواده‌های شهیدان رکن‌آبادی و سیاح طاهری ونیز زنده‌یادان فرید کشن فلاح و فرج الله سلحشور با پخش کلیپی تقدیر شد. در ادامه از سردیس مرحوم فرج الله سلحشور توسط پسر مرحوم سلحشور رونمایی شد.
همچنین در این افتتاحیه از جعفر دهقان ،عزیزالله حمید نژاد ،نادر طالب زاده و محمدرضا شرف الدین تجلیل شد .
جعفر دهقان در گفتگو با خبرنگارنما تصریح کرد : باید مسولین فرهنگی کشور همان گونه که به سایر ژانرها سینمایی اهمیت می دهند،به ژانر دفاع مقدسی هم توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند .این تصور غلطی است که چون دفاع مقدس به پایان رسید پس تولید فیلم هایی با مضمون دفاع مقدسی هم به دست فراموشی سپرده شود .
معرفی برترین های 6 بخش فیلم کوتاه ،سینما ویدئو،مجموعه های تلویزیونی ،پویانمایی،نماهنگ ،قلم طلایی و عکس بخش بعدی این مراسم بود .
تندیس بهترین بازیگری در بخش مجموعه های تلویزیونی به شهاب حسینی برای سریال "شوق پرواز"اهدا شد.
شهاب حسینی بعد از گرفتن تندیس خود گفت: دوست داشتم دستان شهید بابایی را می‌بوسم اما میسر نیست. این جایزه را به فرزندان برومند ایشان تقدیم می‌کنم.
علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما در ادامه مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت طی سخنانی گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم و بی پایان است. دفاع مقدس پدیده استثنایی و بی بدیلی است و واقعه بزرگ تاریخ ملت ایران است.
علی عسگری در ادامه گفت جنگ بر ما تحمیل شد اما ثمرات بسیار ارزنده‌ای داشت امروز جمهوری اسلامی از امنیت و اقتداربرخوردار است که این از برکات جنگ و دفاع است. امروز با جنگ فراگیر و پرحجم فرهنگی که داریم بیش از 200شبکه تلویزیونی فارسی زبان فرهنگ و سبک زندگی ما را هدف قرار دادند.
مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با حضور پر تعداد سینماگران و فعالان عرصه فیلم دفاع مقدس برگزار شد.

۱۳۹۵/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...