نسخه چاپی

اگر از این كف‌زن شكایت دارید به پلیس آگاهی بروید

عکس خبري -اگر از اين کف‌زن شکايت داريد به پليس آگاهي برويد

كارآگاهان پلیس پایتخت كه از ۴ ماه قبل شناسایی و تعقیب مردی ۳۲ ساله را به اتهام كف‌زنی اسكناس و تراول‌چك در دستور كار داشتند موفق شدند در فردیس كرج او را به دام اندازند.

به گزارش نما به نقل از براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران، بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه دو تهران ضمن دستور انتشار عکس بدون پوشش «رضا» متهم اصلی این پرونده از مالباختگانی که توسط این فرد مورد کف‌زنی قرار‌گرفته‌اند خواسته تا برای پیگیری به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به نخستین شکایتی که از «رضا» مطرح شد اشاره کرد و افزود: ۲۵ اردیبشهت امسال فردی با مراجعه به کلانتری شهرک قدس به مأمورین اعلام کرد توسط سه سرنشین یک دستگاه خودرو سواری سمند نقره ای مورد سرقت به شیوه کف زنی قرار گرفته است .
با طرح این شکایت و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 2 تهران، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحقیق دراین‌باره را با گفتگو از مالباخته آغاز کردند.
اظهارات مالباخته :
مالباخته به کارآگاهان گفت :حدود ساعت ۱۰ صبح روز ۲۵ اردیبهشت جهت وصول یک فقره چک به شعبه بانک مراجعه کرده بودم پس از بیرون آمدن از بانک ، در مقابل باغ خوردین یک دستگاه خودرو سواری سمند نقره ای با سه سرنشین مقابل من ایستاد و یک نفر از آنها از ماشین پیاده شد و با لهجه عربی شروع به صحبت کرد.
به گفته مالباخته فردی که عربی صحبت می‌کرده ضمن نشان دادن مقداری پول عربی از او در خواست پول ایرانی کرده و مالباخته نیز بدون آنکه به این شخص شک کند، مقداری از پول های دریافتی از بانک را در اختیار این شخص گذاشت.
نخستین شاکی این پرونده در توضیح چگونگی این اتفاق گفت: مردی که پول عربی داشت در ادامه درخواست پول های بیشتری کرد؛ این شخص پس از وارسی بسته های پول ، آنها را بازپس داد و خودش به سرعت سوار ماشین شد و رفت . پس از مراجعت به خانه و در زمان بازشماری پول ها بود که متوجه شدم نزدیک به سه میلیون تومان از تراول چک ها مفقود شده است .
کارآگاهان از مالباخته خواستند تا اطلاعات بیشتری از وضعیت ظاهری اشخاص و خودروی این افراد ارائه کند ولی او نمی‌توانست مشخصات دقیقی بدهد. با این حال کارآگاهان از نشانه‌های ارائه شده از خودروی سمند توانستند خودرو سمند نقره ای به شماره انتظامی ایران 68 / *** ی 75 را شناسایی کنند که شدند صاحب خودرو خانمی به‌نام "زهرا" از طایفه فیوج است.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت ( از شیوه های رایج سارقین طایفه فیوج ) و اطلاعات به‌دست آمده از مالک خودرو ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تعدادی از سارقین طایفه فیوج با در اختیار داشتن خودرو سمند متعلق به یکی از اعضای طایفه فیوج اقدام به ارتکاب سرقت های خود به شیوه "کف زنی" می کند.
در ادامه تحقیقات پلیسی و با بهره‌گیری از سوابق موجود از سارقین و مجرمین طایفه فیوج و انجام دیگر اقدامات پلیسی ، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که در حال حاضر خودرو سمند نقره ای مورد نظر آنها در اختیار یکی از مجرمین طایفه فیوج به‌نام "رضا " قرار دارد که از بستگان خانوادگی صاحب خودرو نیز است.
در ادامه رسیدگی به پرونده و شناسایی تصویر "رضا" توسط مالباخته ، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه "رضا " در فلکه پنجم فردیس کرج شده اما اطلاع پیدا کردند که "رضا" به ندرت به این محل تردد دارد ؛ نهایتا این محل تحت مراقبت نامحسوس پلیسی قرار گرفت و سرانجام ۸ روز مانده به پایان تابستان کارآگاهان با اطمینان از حضور متهم در مخفیگاه و طی یک عملیات شبانه ، او را غافلگیر ، دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

"رضا " پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی ، صراحتا به سرقت های مشابه در مناطق شمال و شمال غرب تهران بویژه در شهرک قدس ( غرب ) ، سعادت آباد و جنت آباد اعتراف و عنوان داشت که عمده سرقت های خود را به‌همراه دو همدست دیگر خود از افراد پیر و سالخورده و در پوشش اتباع کشور خارجی انجام داده است .
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ،همچنین گفت : از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در منطقه جنت آباد شمالی - خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند ".

۱۳۹۵/۷/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...