نسخه چاپی

روحانی: از اطلاعات سرشماری سواستفاده نمی‌شود

رئیس‌جمهور گفت:‌ مردم احساس نكنند از این آمار و سرشماری كسی می‌خواهد سوءاستفاده كند چنین چیزی اصلا وجود نخواهد داشت این سرشماری پایه‌ای خواهد بود به عنوان اینكه ما بتوانیم برای آینده كشور درست برنامه‌ریزی كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در دیدار با مسئولان سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد اظهار داشت: از مردم عزیز کشور تقاضا می‌کنم همکاری لازم را با مامورین سرشماری انجام دهند. همیشه مردم ما همکاری کردند در همه مراحل و همه نیازهایی که برای کشور بوده است.

وی افزود: مردم احساس کنند این اطلاعات ضرورت کشور است و به نفع همه است یعنی اگر ما اطلاعات دقیق بدهیم از شهرنشینی از روستانشینی از مسئله مهاجرت و دیگر مسائل برای ‌آینده کشور می‌توانیم دقیق تر برنامه‌ریزی کنیم. بنابراین همه باید احساس کنند که کاری که در حال انجام است به نفع کل کشور است.

وی خاطرنشان کرد: مردم احساس نکنند از این آمار و سرشماری کسی می‌خواهد سوءاستفاده کند چنین چیزی اصلا وجود نخواهد داشت این سرشماری پایه‌ای خواهد بود به عنوان اینکه ما بتوانیم برای آینده کشور درست برنامه‌ریزی کنیم و آینده کشور به درستی مورد مطالعه قرار گیرد.

روحانی با بیان اینکه مردم از آغاز این امر در زمینه ارائه اطلاعات از طریق اینترنت و سپس حضوری همکاری لازم را خواهند کرد گفت: امیدورایم اطلاعات دقیق تری را بدست بیاوریم و این برای برنامه آینده کشورمان بسیار مهم است. دولت به برنامه اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و به همین دلیل هم ما اخیرا سازمان برنامه و بودجه را احیا کردیم برای اینکه بتوانیم برای برنامه‌ریزی کشور و بودجه ریزی کشور از متخصصین به بهترین وجه استفاده کنیم تا کشور شاهد پیشرفت قابل قبول در همه زمینه ها باشد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امسال سال حرکت به پیش است و سال رونق است گفت: آثار این رونق را از آغاز سال مشاهده کردیم، اطلاعات همه استان‌ها این موضوع را به ما می‌گوید بخش‌های مختلف اقتصادی علامت‌های لازم را در این خصوص به ما می‌دهد. ما باید واقعیت را به مردم بگوییم. اگر یک سالی رشد اقتصادی ما خوب است باید آن را به مردم بگوییم. اگر هم یک سالی رشد اقتصادی ما متوقف است و خوب نیست باز هم آنرا باید به مردم بگوییم. البته دلایل آن را باید به مردم بگوییم.

وی افزود: کشور برای مردم است و مردم می‌توانند با حمایت و کمکشان مسائل ما را حل و فصل کنند. بدون حمایت و کمک مردم کاری پیش نمی‌رود و بر همین اساس مردم هم باید کاملا از شرایط کشور مطلع باشند و بر مبنای اطلاعات واقعی بتوانند حرکت خودشان را تنظیم کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: انشاءالله همه شما در این کار مهم موفق باشید مردم ما نیز کمک و یاری‌شان مستدام باشد و این کار مهم به خوبی شکل گیرد و ما در ماه‌های آینده از آثار این سرشماری بتوانیم بهره مند شویم. و برای برنامه‌ریزی آینده مان.

۱۳۹۵/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...