نسخه چاپی

هند بار دیگر فرستاده پاكستان در دهلی را احضار كرد

هند كمیسیونر عالی پاكستان دردهلی نو را احضار كرد تا به وی اطلاع دهد كه دو مرد پاكستانی را كه به عبور افراد مسلح به مرز مورد مناقشه كشمیر پیش از حمله یوری كمك كرده بودند، بازداشت كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه نیشن، از زمان حمله به شهر یوری در منطقه مورد مناقشه کشمیر که در آن دست کم ۱۸ سرباز هندی کشته شدند، تنش‌ها میان این دو همسایه مسلح به سلاح اتمی بالا گرفته است؛ حمله‌ای که دهلی نو، پاکستان را مقصر آن می‌داند.

این در حالی است که پاکستان هرگونه دخالت در این حمله را رد کرد و از هند خواست تا تحقیقات مناسبی را انجام دهد.

هند به "محمد عبدالباسط"، کمیسیونر عالی پاکستان گفت، نیروهای امنیتی دو مرد ۱۹ و ۲۰ ساله را در بازداشت دارند که به گروهی از افراد مسلح در عبور از مرز موجود که کشمیر را به دو قسمت تقسیم می‌کند پیش از حمله ۱۸ سپتامبر کمک کردند و این دو مرد اهل کشمیر تحت کنترل پاکستان هستند.

وزارت امور خارجه هند در بیانیه‌ای گفت: این دو مرد ۲۱ سپتامبر توسط روستاییان محلی دستگیر شدند و یکی از آنها به نقششان به عنوان راهنما اذعان کرده و همچنین یکی از افراد مسلح را به عنوان یک تبعه پاکستانی اهل مظفرآباد شناسایی کرد.

اس جایشانکار، وزیر امور خارجه هند عبدالباسط را احضار کرد و به وی گفت که این دو راهنما که به نفوذ کردن افراد مسلح کمک کردند توسط روستاییان محلی دستگیر شده و در حال حاضر در بازداشت پلیس به سر می‌برند.

وی افزود: بازداشت شدگان فیضل حسین اوان ۲۰ ساله، فرزند گل اکبر، ساکن مظفر آباد و یاسین خورشید، ۱۹ ساله فرزند محمد خورشید، ساکن مظفرآباد هستند.

جایشانکار ادامه داد: اوان در جریان بازجویی اعتراض کرد که آن‌ها این افراد مسلح را که حمله ۱۸ سپتامبر در شهریور یوری را انجام دادند، راهنمایی کرده و به عبور آن‌ها از مرز کمک کرده است.

به عبدالباسط گفته شد: در رویداد دیگری که به تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی بر می‌گردد، یک تبعه پاکستان به اسم عبدالقیوم ساکن سیالکوت در منطقه سولو بازداشت و اعتراف کرد که به مدت سه هفته نزد لشکر طیبه آموزش دیده و به موسسه "فلاح انسانیت" که سازمان صوری آن محسوب می‌شود، کمک مالی کرده است.

وزیر امور خارجه هند به این نماینده پاکستانی گفت: ما قصد داریم به کمیسیون عالی پاکستان امکان دستری به این سه فرد بازداشت شده در ارتباط با حملات تروریستی در هند را بدهیم.

این بازداشت‌ها و بازجویی‌ متعاقب نفوذ بین مرزی که موضوع مذاکرات پیشین ما بود تاکید کرد.

وی افزود: ما بار دیگر از دولت پاکستان می‌خواهیم تا تعهد خود را جدی بگیرد و اجازه ندهد حملات تروریستی علیه هند از خاک و قلمرو تحت کنترلش صورت گیرد. ادامه حملات تروریستی بین مرزی از پاکستان علیه هند غیرقابل قبول است.

این دومین بار است که هند عبدالباسط را درخصوص حمله یوری ظرف یک هفته احضار می‌کند.

هند به پاکستان پیشنهاد داده که اگر می‌خواهد درباره این حملات بین مرزی تحقیق کند، حاضر است اثر انگشت و نمونه‌های دی ان ای "تروریست‌های" کشته شده در یوری و پونچ را برای اسلام آباد فراهم کند.

۱۳۹۵/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...