نسخه چاپی

ارزیابی مثبت واتیكان از برجام

نماینده واتیكان در مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را مثبت ارزیابی كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اینرتنتی کروکس نیو، آنتوین کامیلیری، معاون وزیر روابط با کشورهای واتیکان در شصتمین مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین به عنوان نماینده واتیکان گفت: جامعه مسیحیان از مشارکت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در راستی‌آزمایی و نظارت بر تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران تحت برنامه جامع اقدام مشترک استقبال می‌کند.

او اضافه کرد: دولت واتیکان این توافق (برجام) را مثبت ارزیابی می‌کند.

کامیلیری هم‌چنین گفت:‌ در منطقه‌ای که در حال حاضر درگیری‌های بسیاری وجود دارد یک توافق در موضوعی چنین حساس اقدامی مهم محسوب می‌شود که ممکن است گفت‌وگو را ارتقاء دهد.

نماینده واتیکان افزود:‌ دوباره بازگو کردن این مساله ارزشمند است که روش حل مناقشات در خاورمیانه که باید در سطح جهانی و منطقه‌یی مورد توجه قرار گیرد، از طریق گفت‌وگو و مذاکره است و نه از طریق رویارویی.

وی هم‌چنین با بررسی وضعیت شکننده در شبه جزیره کره نگرانی‌های پاپ و دولت واتیکان درباره‌ی ادامه تنش‌ها در این منطقه به دلیل آزمایش‌های هسته‌ای صورت گرفته توسط کره شمالی را بازگو کرد.

کامیلیری گفت: ما وضعیت در جمهوری دموکراتیک خلق کرده را با نگرانی شدید دنبال می‌کنیم. دولت واتیکان از ادامه تلاش‌ها از سوی جامعه بین‌المللی به منظور احیای مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای و این که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتواند به نقش حیاتی خود در راستی‌آزمایی هسته‌ای در کره شمالی ادامه دهد، حمایت می‌کند.

او هم‌چنین در ادامه درخواست دولت واتیکان برای اجرای کامل معاهده منع گسترش هسته‌ای در متن و در روح آن را با هدف منع کامل این تسلیحات دوباره مطرح کرد.

نماینده واتیکان اضافه کرد: به منظور ارائه پاسخ مناسب به چالش‌های قرن بیست و یکم ضروری است تا ترس و بی‌اعتمادی با مسوولیت اخلاقی جایگزین شود و از این رو جو اعتماد که برای گفت‌وگوهای چند جانبه ارزش قائل است افزایش یابد.

وی هم‌چنین از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تقویت همکاری‌ها در استفاده از تکنولوژی‌های هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز قدردانی کرد.

۱۳۹۵/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...