نسخه چاپی

دكتر هانی زاده در گفتگو با پایگاه خبری نما:

سفر مخفیانه سناتور آمریكایی به ایران برای امنیت ملی خطرناك است

عکس خبري -سفر مخفيانه سناتور آمريكايي به ايران براي امنيت ملي خطرناك است

این شخصیت در خود جامعه آمریكا هم از مقبولیت خوبی برخوردار نیست و سفر او نوعی تابو شكنی و زیر پا گذاشتن خطوط قرمز تعریف شده در جمهوری اسلامی ایران است. وزارت امور خارجه هم باید در این خصوص پاسخ گو باشد كه چه كسی ویزای ورود این سناتور به ایران را داده است؟ اگر این اتفاقات تكرار شود برای امنیت ملی ایران مناسب نیست .

چند وقتي است که مشخص شده است سناتور دموکرات ایالت یوتای آمریکا آقای «جیم دباکیس» به همراه همسرشان 6 روزی را در ایران گذرانده اند. رسانه‌ای شدن سفر بی سر و صدای این سناتور آمریکایی به ایران واکنش مقامات ایران از جمله نمایندگان را برانگیخته است و باعث تعجب و ناراحتی بسیاری دیگر شده است
حسن هاني زاده كارشناس مسائل بين الملل در اين باره اظهار داشت: سفر سناتور آمریکایی از جبهه دموکرات به ایران و اقامت چند روزه او نشان می دهد که پشت پرده مسائل سیاسی اتفاقاتی در حال رخ دادن است که ما نمی دانیم و به نظر می رسد که این مسئله و حضور این سناتور با کمک شخصیت های درون دولت صورت گرفته است با توجه به این خبر خود دولت هم باید پاسخ گوی این ملاقات باشد و به مردم بگویند که این سناتور آمریکایی با چه اهدافی به ایران سفر کرده آیا این سفر طبق ادعای برخی مقامات ایرانی صرفا جهت گردشگری و باز دید از آثار هنری باستانی ایران بوده؟ یا یک اتفاقاتی در حال رخداد است که ما از آن بی خبر هستیم و ممکن است ارتباطات پشت پرده ایی در این سفر به وجود آمده باشد ؟
وي افزود: این شخصیت در خود جامعه آمریکا هم از مقبولیت خوبی برخوردار نیست و سفر او نوعی تابو شکنی و زیر پا گذاشتن خطوط قرمز تعریف شده در جمهوری اسلامی ایران است. وزارت امور خارجه هم باید در این خصوص پاسخ گو باشد که چه کسی ویزای ورود این سناتور به ایران را داده است؟ اگر این اتفاقات تکرار شود برای امنیت ملی ایران مناسب نیست .
هاني زاده ادامه داد:اگر بناست مذاکراتی صورت بگیرد این مذاکرات در هر حوزه ایی چه در منطقه و جهان و چه در حوزه مناسبات اقتصادی و تجاری و بین بانکی و ... بایستی در فضای رسانه ایی و به صورت شفاف صورت گیرد و با علم و آگاهی مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران باید باشد. اما اینکه این سناتور با چه کسانی مذاکره کرده و مسئله صلح چه تعریفی از نظر آمریکا دارد این باید توسط دستگاه دیپلماسی ایران روشن شود.

۱۳۹۵/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...