نسخه چاپی

افزایش شاخص بورس تهران

در پنجمین روز از معاملات این هفته بورس حجم معاملات نسبت به روز گذشته توانست مقداری افزایش یابد، همچنین شاخص كل بازده نقدی و قیمتی بورس ۱۵۷ واحد رشد كرد و در تراز ۷۷ هزار و ۳۰۰ واحد ایستاد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: در پنجمین روز از معاملات این هفته بورس حجم معاملات نسبت به روز گذشته توانست مقداری افزایش یابد، همچنین شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس ۱۵۷ واحد رشد کرد و در تراز ۷۷ هزار و ۳۰۰ واحد ایستاد.

امروز چهارشنبه نماگر بازار سرمایه از ابتدای باز شدن معاملات شروع به رشد کرد و تا تراز ۷۷ هزار و ۳۵۷ واحدی بالا رفت، اما در ادامه مقداری کاهش نشان داد و در کل ۱۵۷ واحد نسبت به روز گذشته بالاتر نشست.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز به حدود ۷۰ واحد افزایش یافت و از تراز ۱۵ هزار واحدی عبور کرد. شاخص آزاد شناور نیز پس از ۳۱۷ واحد رشد رقم ۸۵ هزار و ۹۸۵ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول نیز پس از ۱۵۱ واحد رشد در عدد ۵۳ هزار و ۸۳۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص بازار دوم نیز توانست ۱۰۳ واحد بالا رود و به عدد ۱۷۰ هزار و ۵۴۸ واحدی برسد.

نماد معاملاتی شرکت سایپا امروز با ۵۳ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیش‌ترین نقش را در روند صعودی دماسنج بازار داشت. این نماد امروز بیشترین حجم و ارزش معامله را به خود اختصاص داد به‌طوری که تعداد ۱۷۸ میلیون و ۸۹۳ هزار سهم به ارزش ۲۳ میلیارد و ۶۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. نماد سایپا در طول معاملات امروز شاهد صف‌های خرید بود.

بعد از سایپا نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو و توسعه معادن و فلزات به ترتیب با ۳۶، ۲۸ و ۱۵ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در تحرکات صعودی شاخص داشتند.

همچنین نماد معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس با کمتر از ۱۰ واحد تاثیر منفی در دماسنج بازار سرمایه بیشترین نقش را در نوسانات نزولی شاخص کل ایفا کرد. پس از این نماد سرمایه‌گذاری آتی دماوند، پتروشیمی مبین و بانک پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بر جای گذاشتند.

در معاملات چهارمین روز بورس اوراق بهادار پس از سایپا، نماد معاملاتی قند ثابت خراسان بیشترین ارزش و حجم معامله را به خود اختصاص داد، به‌طوری که در این نماد بیش از ۸۸ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان در ۴۷۹۰ نوبت دادوستد مورد معامله قرار گرفت.

ارزش و حجم معاملات امروز نسبت به روز گذشته مقداری تقویت شد به‌طوری که ارزش معاملات به رقم ۲۰۹ میلیارد و ۹۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۶۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۶ هزار و ۵۰ نوبت دادوستد بود.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی حق تقدم شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به علت پایان مهلت پذیره‌نویسی متوقف شد. همچنین نماد معاملاتی حق تقدم شرکت‌های ایران دارو، معدنی و صنعتی گلگهر، لیزینگ رایان سایپا با توجه به اعلام مهلت پذیره‌نویسی بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیزم حراج تک‌قیمتی بازگشایی شدند.

امروز تعداد شش میلیون سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان در نماد «غگلستا ۱» به قیمت ۴۷۶ تومان کشف قیمت شد. سهمیه در نظر گرفته شده برای هر یک از معاملات برخط ۲۵۰ سهم در نظر گرفته شده بود.

آیفکس نیز امروز ۰.۹ واحد رشد کرد و به عدد ۸۱۷.۱ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۱۹ میلیارد و ۳۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۵۳ میلیون و ۷۹۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۳ هزار و ۲۴۵ نوبت دادوستد بود.

۱۳۹۵/۷/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...