نسخه چاپی

مانور نظامی عربستان در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز

نیروی دریایی پادشاهی عربستان سعودی برآمادگی خود برای شروع تمرین نظامی "سپر خلیج 1" درآب های خلیج فارس تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از" الشرق الاوسط"، این تمرین نظامی اوایل هفته آینده در آب های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اجرا می شود.
"عبدالله بن سلطان السلطان" فرمانده نیروی دریایی پادشاهی عربستان سعودی در جمع خبرنگاران گفت: "این تمرین دریایی با مشارکت تشکیلات ناوگان شرقی نیروی دریایی شامل کشتی ها، جنگنده ها، سربازان پیاده نظام نیروی دریایی و یگان های امنیت ویژه دریایی اجرا می شود".

السلطان افزود: "تمرین نظامی سپر خلیج 1 در راستای سلسله تمرین های نظامی است که نیروی دریایی عربستان سعودی با هدف بالابردن آمادگی و کسب مهارت های لازم درمیدان های عملیاتی در منطقه خلیج فارس، تنگه هرمزو دریای عمان و در دفاع از کشور و مرزهای زمینی و حریم دریایی آن اجرا می کند».
وی افزود: "این تمرین، نشان دهنده سطحی بالا از توانایی و مهارت کافی این نیروهاست که با توجه و عنایت های ملک سلمان بن عبدالعزيز فرمانده عالی نیروهای نظامی به آن دست یافته اند".
نیروهای نظامی عربستان از 18 ماه پیش جنگی همه جانبه را علیه مردم بی دفاع یمن به راه انداخته اند. در این جنگ، نیروی دریایی عربستان وظیفۀ محاصرۀ دریایی کامل یمن و ممانعت از ارسال هرگونه کمک به بنادر این کشور را بر عهده دارد.

منبع: العالم

۱۳۹۵/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...