نسخه چاپی

دكتر حسین طلا در گفتگو با نما:

سیاست لبخند دردی از ملت ایران دوا نمی‌كند/ حق را باید با نگاه انقلابی گرفت

عکس خبري -سياست لبخند دردي از ملت ايران دوا نمي‌کند/ حق را بايد با نگاه انقلابي گرفت

در دنیای امروز اینكه برویم بنشینیم چای بخوریم، لبخند بزنیم و گفت و گو كنیم ، دردی از ما دوا نمی كند و حقی را به ما نمی دهند، ما یاد گرفته ایم كه حق را باید با نگاه انقلابی گرفت.

مجمع عمومی سازمان ملل هر ساله فرصتی را فراهم می کند تا سران کشورها نقطه نظرات دولت و حکومت خود را بیان کنند، در این میان روسای جمهور ایران اسلامی هم بعضا ً در طی این سالها بیش و کم از این فرصت بهره برده اند که نقطه اوج آن برمی گردد به حضور شهید رجائی و همچنین مقام معظم رهبری در سال 66 به عنوان رئیس جمهور وقت که نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران را با بیانی انقلابی به گوش مردم جهان رساندند.
دکتر حسین طلا درباره نقش دیپلماسی در رساندن پیام انقلاب گفت: از آغاز پیروزی انقلاب ما انواع دیپلماسی را برای گفت و گو با جهان بویژه کشورهای استکباری آزموده ایم. زمانی با گفتمان انقلابی با آنها روبرو شده ایم، گاهی از دیپلماسی سازش بهره برده ایم و زمانی دیپلماسی لبخند. در این بین مقام معظم رهبری هم تعریف جدیدی ارائه دادند به نام نرمش قهرمانانه، که در این شیوه علاوه بر بیان موازین انقلابی، تعامل هم داشته باشیم.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه مرز بین انواع دیپلماسی زیاد شفاف نیست و بعضا ً ممکن است اشتباه گرفته شود، اظهار داشت: باید دقت کرد در اتخاذ شیوه دیپلماسی مان، بر اساس سیره امام راحل و مشی ای که مقام معظم رهبری در پیش گرفته اند، عمل کنیم.
فرماندار سابق تهران به تعریف برخی دولتمردان کنونی و گذشته ما از دیپلماسی اشاره کرد و افزود: متاسفانه این دوستان گمان می کنند در برابر زیاده خواهان اگر با ملایمت برخورد کرد و از در گفت و گو وارد شد و به آنها اطمینان داد که ما قصد جنگ و دعوا و ناسازگاری نداریم، آنگاه خود بخود مشکلات ما با آنها مرتفع خواهد شد و می شود از این طریق با جهان تعامل کرد.
وی تاکید کرد: این دوستان ما غافل از این هستند که فدرتهای استکباری به کمتر از حقارت دولتها و ملتهای دیگر و همچنین زانو زدن دیگران در برابر خودشان راضی نیستند.
این فعال سیاسی اصولگرا اقتدار فعلی انقلاب را حاصل رشادتهای مردم دانست و عنوان کرد: اگر امروز ما اقتداری داریم، حاصل خون شهیدان، رشادت جانبازان، نتیجه پدر و مادرانی است که این جوانان را در دامن هایشان پروراندند، حاصل همسرانی که مردانشان را راهی میدانهای نبرد کردند،این اقتدار محصول دانشمندان این مرز و بوم است که علمشان را به دنیا نفروختند.
وی به حادثه دلخراش منا در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حادثه منا، شجره ملعونه آل سعود پس از آن کشتار به مسئولان ما اجازه ورود نمی داد، مسئولان ما به دنبال یک راه حل دیپلماتیک بودند تا از آن طریق بتوانند این مشکل را مرتفع کنند، هر کار کردند نشد، وزرای فرهنگ و ارشاد و بهداشت ما نه در قامت یک دیپلمات که در لباس یک فرد معمولی به این کشور رفتند، این را به عینه هم دیدیم و البته دیدیم که ورق چگونه برگشت.
این فعال سیاسی ادامه داد: اگر نبود فریاد حیدر گونه مقام معظم رهبری در نوشهر که بر آل سعود نهیب زد که ما مراعات شما را کردیم و گرنه پاسخ ما به شما سخت و خشن خواهد بود، آیا آنها همکاری می کردند، به شهادت همه، پس از این تشر سیاسی بود که ورق برگشت و مقامات آل سعود شروع به همکاری کردند.
حسین طلا در پایان اظهار داشت: در دنیای امروز اینکه برویم بنشینیم چای بخوریم، لبخند بزنیم و گفت و گو کنیم ، دردی از ما دوا نمی کند و حقی را به ما نمی دهند، ما یاد گرفته ایم که حق را باید با نگاه انقلابی گرفت.

۱۳۹۵/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...