نسخه چاپی

تولید داروی ایرانی ام اس در روسیه

خط تولید داروی نوساخت ایرانی درمان ام اس( فینگولیمود) با حضور سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و هیات همراه در شهر سن پترزبورگ روسیه آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، فینگولیمود (Fingolimod) یافینگولید دارویی است که به منظور کاهش تعداد حملات و به تأخیر انداختن ناتوانی در بعضی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) استفاده می‌شود.

عباس کبریایی‌زاده رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران که پیش از این در نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی ایران فارما از تولید سه دارو با فرمولاسیون ایرانی در روسیه خبر داده بود، گفت: براساس برنامه ریزی و طراحی انجام شده برای همکاری‌های تهران و مسکو در این خط تولید که با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه به بهره برداری رسید، طرف ایرانی انتقال فناوری تولید ماده اولیه داروی فینگولیمود را براساس توافق انجام شده با شریک روسی خود اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: براساس این همکاری، مواد اولیه این دارو براساس بالاترین استانداردهای جهانی مورد تائید سازمان‌های بین المللی قابل عرضه به بازار دارویی روسیه و دیگر کشورها تولید خواهد شد.

در جریان مذاکرات دکتر هاشمی، وزیر بهداشت کشورمان با ورورنیکا اسکوورتسوا وزیر بهداشت روسیه دو پروتکل روابط دارویی و تجهیزات پزشکی و یک برنامه اقدام عملیاتی همکاری‌های بهداشتی بین دولتی و همچنین ١٢ سند از سوی بخش‌های خصوصی دو کشور در مسکو امضا خواهد شد.

این اسناد در چارچوب امضای تفاهم نامه مربوط به همکاری بخش‌های بهداشت و درمان دو کشور نهایی شده است که آذرماه سال گذشته و درجریان سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران مورد توافق قرار گرفت.

در چارچوب این توافق‌ها تاکنون چندین هیات روسی و ایرانی با سفر متقابل مذاکرات گسترده ای را برای توسعه همکاری ها انجام داده اند که تشکیل کارگروه مشترک دارویی و تجهیزات پزشکی بین دو کشور نیز از دستاوردهای آن است.

همچنین براساس برنامه تنظیم شده، قرار است وزیر بهداشت در مسکو با گروهی از پزشکان ایرانی مقیم روسیه دیدار و از یک مرکز پیشرفته مغزی نیز بازدید کند.

توسعه بیشتر همکاری‌ها در حوزه سلامت و درمان، تجهیزات پزشکی، تبادل تجربیات و شناسایی عرصه های نو برای گسترش روابط در این بخش ها نیز از دیگر محورهای مذاکرات وزیر بهداشت با مقام های روسیه در سفر دو روزه به این کشور اعلام شده است.

۱۳۹۵/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...