نسخه چاپی

جنگ برای تولید و توزیع تریاك

معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت كشور افغانستان گفت: نتیجه حضور ۱۵ ساله نظامیان خارجی در افغانستان به افزایش چشمگیر كشت خشخاش و قاچاق مواد مخدر منجر شده است و آمار معتادان در این كشور نیز در یك دهه اخیر سه برابر شده است .

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، بازمحمد احمدی گفت: 90 درصد کشت مواد مخدر در افغانستان در مناطق نا امن جنوب غرب و جنوب شرق کشور صورت می‌گیرد.
معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان گفت: مافیای مواد مخدر در کنار و از حامیان تروریسم و طالبان است و کشت و قاچاق مواد مخدر از منابع اصلی مخالفان مسلح محسوب می شود.
او اظهار داشت: در سالهای اخیر درگیری‌ها و ناامنی‌ها در مناطق کشت و قاچاق مواد مخدر شدت یافته و این موضوع رابطه مافیای مواد مخدر و مخالفان مسلح را ثابت می‌سازد.
او گفت: جنگ افغانستان به ویژه در حوالی جنوب، شرق و بخش هایی از غرب کشور از همان ابتدا نوعی رقابت مستمر بر سر کنترل و سلطه طرف های درگیر بر مزارع حاصلخیز تریاک بوده است.
جنگ مهیب و خونین در هلمند یک درگیری عادی میان تروریست هایی که در صدد سلطه بر مناطق تحت حاکمیت دولت مرکزی هستند، چیزی نیست جز کشت و توزیع مواد مخدر.
سکوت و تماشاگری نیروهای آمریکایی و ناتو در جنگ خونین هلمند به نفع نیروهای امنیتی افغانستان و یا هم گاهی اگر نقشی بر عهده می گیرند، کاملا نمایشی و غیر کاربردی و صرفا به منظور اقناع افکار عمومی منتقد و پرسشگر است.

۱۳۹۵/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...