نسخه چاپی

رییس فدراسیون تیر اندازی در گفت و گو با نما:

نیمی از برنامه های فدراسیون عملیاتی نشد!

عکس خبري -نيمي از برنامه هاي فدراسيون عملياتي نشد!

عملكرد تیراندازان ایرانی در المپیك 2016 ریو قابل قبول بود، البته نتایج و عملكرد ورزشكاران، آسیب شناسی شده كه نتایج آن نیز در جهت برنامه ریزی برای المپیك 2020 توكیو و حضور قدرتمندانه در این رقابت‌ها بزودی ارایه می‌شود.

یکی از رشته هایی که در المپیک ریو حضور داشت و ورزشکاران آن می توانستند حماسه ساز شوند فدراسیون تیراندازی بود، جایی که به قول سید مهدی هاشمی رییس این فدراسیون آنها برنامه ریزی بلند مدت داشته و توانسته اند به نیمی از اهداف خود برسند و با حضور در المپیک لندن و ریو و کسب تجربه می خواهند این بار در المپیک توکیو به روی سکو بروند. اما مشکلات فراوانی سر راه این فدراسیون است که از زبان سید مهدی هاشمی رییس فدراسیون تیر اندازی این مشکلات را رصد می کنیم.


در دو المپیک گذشته به نظر تیر اندازان ما خوب کار کردند و حضور موثری داشتند، برنامه ویژه ای برای المپیک 2020 توکیو دارید؟
حضور فدراسیون تیراندازی در المپیک‌های لندن ، ریو و المپیک 2020 توکیو بر اساس چشم انداز شش سال پیش برنامه ریزی شده و ما در دو المپیک لندن و ریو بیش از پیش بینی‌ها نیز ظاهر شدیم و این در حالی بود که حتی نیمی از برنامه های فدراسیون در زمینه اردوهای آماده سازی و مسابقات تدارکاتی به دلیل کمبود اعتبارات اجرایی و عملیاتی نشد.


 از عملکرد المپیکی های مان در ریو رضایت دارید؟

می توانستیم خیلی بهتر از این باشیم اما عملکرد تیراندازان ایرانی در المپیک 2016 ریو قابل قبول بود، البته نتایج و عملکرد ورزشکاران، آسیب شناسی شده که نتایج آن نیز در جهت برنامه ریزی برای المپیک 2020 توکیو و حضور قدرتمندانه در این رقابت‌ها بزودی ارایه می‌شود.
 
چرا ما در اهداف پروازی نماینده ای نداشتیم؟
 در المپیک 2020 توکیو، ایران بدنبال کسب سهمیه اهداف پروازی در کنار رشته های تفنگ و تپانچه است ، رشد خوبی در این رشته داشته‌ایم اما رضایت بخش نبوده و البته برای حضور در المپیک برنامه ویژه ای در نظر داریم .

 اولین مسابقات تیر اندازی بعد از المپیک مسابقات فینال ایتالیاست، در این مسابقات شرکت می کنیم؟

برای حضور در مسابقات فینال فینالیست‌ها در ایتالیا، مشکل خاصی نداریم ، البته ما با 14 میلیارد تومان بدهی جزو بدهکارترین فدراسیون‌های ورزشی هستیم ولی برای اعزام سه ورزشکارمان به این رقابت‌ها که اواسط مهرماه برگزار می‌شود در حال حاضر مشکل خاصی نداریم.
 
 گویا قرار است مسابقات قهرمانی آسیا هم به میزبانی ما برگزار شود درباره کم و کیف این مسابقات کمی توضیح می دهید؟

برای مسابقات سلاح‌های بادی قهرمانی آسیا به میزبانی ایران در آذر ماه تاکنون کشورهای بنگلادش ، هند ، عراق ، چین ، چین تایپه ، ژاپن ، کویت ، پاکستان و ازبکستان اعلام آمادگی کرده‌اند و این تعداد رو به افزایش است اما برای برگزاری این رقابت‌ها ما از نظر مالی نیاز به حمایت داریم . همچنین برگزاری اولین دوره مسابقات جاده ابریشم و شرکت در این رقابت‌ها تیراندازان را برای حضور در بازی‌های 2018 آسیا و المپیک 2020 آماده می‌کند و باید این مساله را در نظر بگیریم که رشته تیراندازی بعد از ورزش‌های آبی و دوو میدانی که ایران به دلیل برخی محدودیت‌ها شانس زیادی برای حضور در آنان ندارد ، می‌تواند سهم ایران را از 135 مدال در بازی‌های آسیایی و 45 مدال این رشته در المپیک در سطح قابل توجهی افزایش دهد.


 مربیان خارجی تیم ملی بعد از المپیک به کار خود ادامه خواهند داد؟

بیش از یک میلیارد تومان از بدهی ما مربوط به طلب لازلو سوچک سرمربی تیم ملی تفنگ است و البته قرار داد این مربی تا پایان المپیک 2016 ریو بوده است . به نظر می‌رسد که لازلو خودش مایل به ادامه همکاری با فدراسیون نیست و اگر وی به جمع بندی لازم برای ادامه همکاری با فدراسیون برسد اولویت با وی است اما کمیته فنی و مدیران فدراسیون نیز تصمیم گرفته‌اند تا با توجه به وضعیت اعتبار فدراسیون و نیاز به سرمربی خارجی ، قرار داد جدید به صورت پاره وقت و با یک چهارم تا یک پنجم مبلغ قبلی قرارداد با لازلو باشد. البته قسمتی از بدهی لازلو در دو بخش پیش و پس از المپیک به وی پرداخته شده است اما این مربی همچنان از فدراسیون طلبکار است و بنظر می‌رسد که با این وجود مایل به ادامه همکاری با ما باشد.

یکی از مشکلات تیر اندازان ما در این چند ساله فشنگ بود، بعد از برداشته شدن تحریم ها این مشکل حل شده است یا هنوز به قوت خود باقی است؟

مشکل فشنگ به دلیل تحریم‌ها ناجوانمردانه به ایران تحمیل شده است و با وجود اینکه بخشی از مشکل ما در بخش صنایع دفاع حل شده است اما سلاح و مهمات همچنان در لیست تحریم‌ها است و به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده در این زمینه دچار مشکل هستند و یکی از دلایل عمده برگزاری اردوهای آماده سازی در هانوفر آلمان امکان استفاده تیراندازان از فشنگ در این کشور بود. امیدوارم با تصویب قانون شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان این مشکل حل و تیراندازی در‌شرایط خوبی قرار گیرد.

۱۳۹۵/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...