نسخه چاپی

تظاهرات در مناطق مختلف بحرین

مردم مناطق مختلف بحرین با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز با علما و روحانیون و آیت الله عیسی قاسم اعلام همبستگی كردند.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤه نوشت: تظاهرات مسالمت آمیز در مخالفت با اقداماتی که مقامات این کشور علیه شیعیان انجام می دهند و همچنین محکومیت هدف قرار دادن آیت الله عیسی قاسم بزرگترین مرجع دینی در بحرین برگزار شد. این تظاهرات با وجود آماده باش نیروهای دستگاههای امنیتی برگزار شد، گزارشگر این شبکه در گزارشی از تظاهرات در بحرین، گفت تظاهرات شبانه در بحرین در محکومیت ظلم و برای حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم برگزار شد. مردم منطقه «صدد» برای اعلام وفاداری به شهید علی نعمه در سالگرد شهادت او راهپیمایی کردند. این راهپیمایی با وجود آماده باش نیروهای دستگاههای امنیتی برگزار شد. نیروهای امنیتی با یورش به خانه های شهروندان، وسایل خانه را از بین بردند.

مردم در مناطق ابوصیبع و الشاخوره نیز تظاهرات مسالمت آمیز برای اعلام همبستگی با همه علما و روحانیون به ویژه آیت الله عیسی قاسم برگزار کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات عکس های آیت الله عیسی قاسم را در دست داشتند و شعارهایی در حمایت از ایشان سردادند. در این تظاهرات شماری از زنان نیز حضور داشتند.

بحرینی ها در منطقه کرب اباد نیز در مخالفت با اقدامات نیروهای امنیتی علیه شیعیان راهپیمایی کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی تأکید کردند اعتراضات مسالمت آمیز تا برآورده شدن خواسته های قانونی ادامه می یابد. در منطقه القدم نیز راهپیمایی مسالمت آمیزی برای اعلام همبستگی با علمای بازداشت شده و حمایت از آیت الله عیسی قاسم برگزار شد. تظاهرات مشابهی نیز در منطقه شهرکان با همین هدف و پایبندی به حق تعیین سرنوشت برگزار شد. تظاهرکنندگان در این منطقه پرچم های بحرین و عکس های آیت الله عیسی قاسم را در دست داشتند و از نظام بحرین به ویژه حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور خواستند از هدف قرار دادن شیعیان دست بردارند و از تصمیم لغو تابعیت آیت الله عیسی قاسم عدول کنند.

۱۳۹۵/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...