نسخه چاپی

بازگشت جریان صدر به ائتلاف ملی عراق

رئیس ائتلاف ملی – بزرگترین فراكسیون پارلمانی عراق – از بازگشت جریان صدر به نشست های این ائتلاف بعد ازحدود هفت ماه وقفه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، "عمارحکیم" در نشستی خبری با حضور سران ائتلاف ملی گفت:" برادران جریان صدر بعد از مدتی وقفه به نشست های ائتلاف بازگشتند".

وی تاکید کرد:" هراندازه که منسجم تر باشیم، پیام ائتلاف ملی قوی تر و قدرتش برای تفاهم درجهت اقدام به اجرای طرح ها درخدمت به مردم بیشتر خواهد بود".

حیدر العبادی نخست وزیر عراق از مقتدا صدر روحانی عراقی به علت حضور اعضای جریان او در نشست ائتلاف ملی در روز جمعه (30 سپتامبر) تشکر کرد.

العبادی درجمع خبرنگاران گفت:" درخواست هایی مبنی بر کنار گذاشتن اختلافات مطرح شد و از آقای صدر و فراکسیون الاحرار برای همکاری در این زمینه و حضور در نشست ائتلاف ملی تشکر می کنم".

وی درعین حال بر لزوم تقویت ائتلاف ملی به منظور تقویت دیگر فراکسیون ها برای خدمت به شهروندان عراقی تاکید کرد.

" جعفر الموسوی" نماینده صدر در نشست ائتلاف ملی از دستیابی به توافق کامل میان همه طرف های ائتلاف بر سر سند " اصلاحیه" ارائه شده از سوی جریان صدر خبر داد.

الموسوی گفت :" هیاتی مذاکره کننده از طرف جریان صدر سندی را ارائه کرد که درآن 14 بند اصلاحی برای روند فعالیت ائتلاف ملی مطرح شده است.

وی تاکید کرد عمار حکیم با توجه به تمایل زیادی که به بازگشت جریان صدر و فراکسیون الاحرار به ائتلاف ملی داشت، توجه زیادی به این سند نشان داد.

ائتلاف ملی متشکل از جریان صدر، فراکسیون های "دولت قانون" به رهبری نوری المالکی و "مجلس اعلای اسلامی" به رهبری عمار الحکیم و "جریان اصلاحات ملی" به رهبری ابراهیم الجعفری و "حزب اسلامی فضیله" به رهبری هاشم الهاشمی است.

180 کرسی از مجموع 328 کرسی مجلس نمایندگان عراق متعلق به ائتلاف ملی است.

از آغاز مارس گذشته، مقتدا صدر مواضع خود را علیه دولت و پارلمان عراق تشدید کرد و طرفدارانش را به اعتراض های مستمر تا تحقق خواسته هایشان فراخواند.

از مهم ترین خواسته های صدری ها، تحویل افراد فاسد به دستگاه قضایی عراق، پایان دادن به سیاست سهم خواهی در توزیع پست ها و تشکیل دولت تکنوکرات (فن سالار) بود.

۱۳۹۵/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...