نسخه چاپی

امیر عباس سلطانی در گفتگو با نما:

حمایت از سرمایه‌گذاران و پشتیبانی از تولید داخلی در اولویت دولت قرار گیرد/ دولت به سرمایه های داخلی اعتماد كند

عکس خبري -حمايت از سرمايه‌گذاران و پشتيباني از توليد داخلي در اولويت دولت قرار گيرد/ دولت به سرمايه هاي داخلي  اعتماد کند

دولت باید به سرمایه های داخلی و شركت های داخلی اعتماد كند در صورت نبود سرمایه های داخلی هم نباید به شركت های پراكنده بی نام و نشان خارجی مراجعه كرده و دل ببندد

وزیر محترم نفت ظاهرا از واگذاری میدان نفتی آزادگان به توتال منصرف شده و مصمم شده‌اند این میدان را به کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی واگذار کنند. این رویکرد جدید در وزارت نفت، تصمیمی ستودنی است که این وزارتخانه را به ریل اقتصاد مقاومتی بازگردانده و از به تاراج رفتن منافع مردم عزیزمان جلوگیری خواهد کرد.
امیر عباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با پایگاه خبری نما در ان رابطه گفت: تصمیمات اخیر وزیر در جهت اقتصاد مقاومتی گرفته شده است که مقام معظم رهبری روی آن تاکید داشتند. ما باید روی بحث اقتصاد مقاومتی اصرار بورزیم و روی توان نیروهای داخلی و سرمایه گذاران داخلی تکیه داشته باشیم و اولویت های این قرار دادها را سرمایه گذاران داخلی قرار دهیم. بعد اگر احیانا نتوانستند و قدرت سرمایه گذاری در داخل وجود نداشت بعد به فکر بخشش به خارج بیفتند. پیمانکاران داخلی ما در این دوره به اندازه ای با سواد و قدرتمند شده اند که بتواندد از پس این کارها برآیند.
این نماینده مجلس افزود: دولت باید به سرمایه های داخلی و شرکت های داخلی اعتماد کند در صورت نبود سرمایه های داخلی هم نباید به شرکت های پراکنده بی نام و نشان خارجی مراجعه کرده و دل ببندد به هر حال و هر صورت در میادین اطراف خودمان و در حوزه خلیج فارس شاهد این ماجراهای نفتی هستیم که یکسری از کشور های غربی در حقیقت دارند منابع برخی از کشور های حوزه خلیج فارس را غارت می کنند. درست است که ما نیاز به سرمایه گذاری و تکنولوژی داریم اما نباید بگذاریم این اتفاق ها هم برای کشور ما بیفتد و این شرکت های خارجی با غارت منابع ما استفاده لازم خود را ببرند و ضررهای کلان را به ما بزنند و ما تنها نظاره گر باشیم.
وي گفت: اکنون در عربستان و امارات و یمن این برنامه های ناگوار از طرف غرب در حال اجرا شدن است. این سرمایه گذارها وارد کشور نفت خیز می شوند قرار دادهای پر منفعت خود را می بندند و محصول را می برند و درصد کمی را به کشور مبدا می دهند و این وسط سرم مردم این کشور است که به راحتی کلاه می رود. به این دلایل است که ما باید اولویت سرمایه گذاری را بر داخل بگذاریم بعد چشم امید به خارج داشته باشم با وضعیت امروز صنعت، هم توان شرکت های داخلی خودمان قابل توجیه است هم توان صنعت کشور.

۱۳۹۵/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...