نسخه چاپی

شوهانی در گفتگو با نما:

لزوم تغییر مدیریت سازمان محیط زیست/ عملكرد ابتكار سیاسی است

عکس خبري -لزوم تغيير مديريت سازمان محيط زيست/ عملکرد ابتکار سياسي است

اگرچه خانم ابتكار علاقه مند به سیاست و تعامل با جهان است، اما جای بسی تعجب است كه هیچ اقدام جدی در جهت انجام هماهنگی های لازم در سطح منطقه ای و بین المللی برای حل بحران های محیط زیستی از جمله مسئله ریزگردها و آلاینده ها انجام نداده است.

شوهانی با برشمردن مشکلات و چالش های جهانی زیست محیطی اظهار داشت: تخریب محیط زیست و آلود گی های جهانی مسئله ای نوظهور است که به قرن 21 اختصاص دارد و از یک دهه پیش به عنوان یک چالش بین المللی به طور خاص به آن پرداخته شد. در این خصوص جلسات و گردهمائی هایی گذاشته شد و هر کشوری باید سهمی از کنترل آلاینده ها را عهده دار می شد تا بتوان این بحران جهانی را مدیریت کرد و کشورهای در حال توسعه از جمله ایران بیشترین بار مسئولیت را بر دوش گرفتند، که شاید این قبول مسئولیت ها و انجام تعهدات بین المللی برای برخی کشورها از جمله ایران انجام نشدنی باشد و به تبع آن تحریم های بیشتری از سوی سازمان های بین المللی بر این تحمیل گردد که باید به آن توجه ویژه ای شود.

نماینده مردم ایلام با اشاره به اینکه سیاست های غلط کشورهای صنعتی یکی از علل افزایش آلودگی های زیست محیطی است، خاطر نشان کرد کشورهای غربی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با ایجاد زیرساخت های صنعتی، صنایع خود را به کشورهای در حال توسعه انتقال داده اند و به تبع آن آلودگی های زیست محیطی بسیاری را نیز در آن کشورها برجای گذاشته اند که کشورهای در حال توسعه اکنون با مشکل آلاینده ها دست و پنجه نرم می کنند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی توان از نقش خانم ابتکار در بحران آلاینده ها و ریزگردها چشم پوشی کرد، گفت: خانم ابتکار مقصر است زیرا باید تعامل لازم با دیگر سازمان ها را می داشت تا بتواند مسئله آلاینده ها را که مدت هاست بسیاری از شهرهای صنعتی را درگیر خود کرده است، حل می کرد. البته کم کاری های رئیس سازمان محیط زیست فقط به آلاینده ها محدود نمی شود بلکه مسئله ریزگردها هم حائز اهمیت است که در این زمینه نیز کوتاهی های زیادی انجام شده است و باید گفت که ایشان شاید بهتر بود که در این پست قرار نمی گرفتند.

دکتر شوهانی با توجه به اینکه علاقه مندی خانم ابتکار بیشتر به مسائل سیاسی است، گفت: اگرچه خانم ابتکار علاقه مند به سیاست و تعامل با جهان است، اما جای بسی تعجب است که هیچ اقدام جدی در جهت انجام هماهنگی های لازم در سطح منطقه ای و بین المللی برای حل بحران های محیط زیستی از جمله مسئله ریزگردها و آلاینده ها انجام نداده است.

ایشان با انتقاد به عدم انجام اقدامات جدی در جهت کنترل و کاهش آلاینده ها در داخل کشور افزود: متاسفانه برخی از صنایع که سهم زیادی در آلایندگی دارند، مربوط به اوایل انقلاب است و باید اقدامات لازم برای کنترل آلاینده ها انجام می شد، که متاسفانه اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

آقای شوهانی در ادامه با انتقاد به تصمیمات غلطی چون کاهش کارخانجات تولیدی کوچک و متوسط گفت: نباید به بهانه ممانعت از آلودگی محیط زیست، فعالیت کارخانه ها و اقدامات تولیدی آنان را مختل کرد، زیرا این امر تبعات منفی اجتماعی بسیاری برای جامعه از جمله افزایش بیکاری دارد.

۱۳۹۵/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...