نسخه چاپی

برانكو ایوانكوویچ در گفتگو با نما:

رضائیان را تنبیه نمی‌كنم/ با بازیكنی كه مشكل داشته باشم، در تیم من جایگاهی ندارد

عکس خبري -من رضائيان را تنبيه نمي‌کنم/ با بازيکني که مشکل داشته باشم، در تيم من جايگاهي ندارد

چرا باید رضاییان قربانی شود. شما كمك كنید و بگویید كه به جای چه كسی باید بازی كند. من او را تنبیه نمی‌كنم و هیچ كس را تنبیه نمی‌كنم. چرا فكر می‌كنید كه من رضاییان را تنبیه می‌كنم؟ رضاییان بازیكن دفاعی است و نمی‌توانیم به صورت مهاجم از او استفاده كنیم.

علیرضا حاجی میرزابابا- به گزارش نما ،بعد از یک سال و نیم حضور در پرسپولیس حالا سرمربی سرخ پوشان از جایگاه ویژه ای بین هواداران این تیم برخوردار است. روزهای اولی که برانکو ایوانکویچ به پرسپولیس آمده بود هم هواداران او را از زمان تیم ملی دوست داشتند اما حالا با حضور پرسپولیس در صدر جدول و از آن مهم تر بازی های زیبایی که این تیم در لیگ انجام داده ، هواداران حساب ویژه ای روی پروفسور خود باز کرده اند. شاید محوریت همه گفتگوهای برانکو در این روزها حول محور رامین رضاییان باشد، جایی که او می گوید نمی داند برای مشکل رامین چه راه حلی بیاندیشد.


بعد از یک فصل حضور در پرسپولیس توانستید این تیم را صدرنشین کنید؟
پرسپولیس سال گذشته که من تحویل گرفتم هم تیم خوبی بود. اصولا تیم هایی که از پشتوانه مردمی و حمایت هواداران برخوردارند از تیم های خوب همه کشورها هستند. پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نیست. با یارگیری که در فصل نقل و انتقالات انجام دادیم و پوشاندن ضعف های سال گذشته توانستیم همان تیم با ثباتی که قولش را به هواداران داده بودیم بشویم.

پس به نظر شما پرسپولیس به ثبات لازم رسیده و تا انتهای فصل در صدر خواهید ماند؟
اینکه تیم من به ثبات رسیده را کاملا قبول دارم و شما در حال حاضر می بینید که پرسپولیس وابسته به فرد یا افراد نیست و در حال حاضر یک تیم هستیم و اگر روزی به هر دلیلی هر کدام از بازیکنان نباشند نفرات جایگزین می توانند جایگزین نفرات اصلی شوند . اما اینکه من قول بدهم که تا انتهای فصل در صدر بمانیم این امری نشدنی است. نه من و نه هیچ کس دیگری نمی تواند قول قهرمانی را از ابتدای فصل بدهد و این از جذابیت های فوتبال است.

از بازی با نفت بگویید؛ پرسپولیس بهترین و قطعی ترین برد خود را در این فصل به دست آورد؟
قبل از هر چیز باید بگویم که خیلی خیلی به خاطر این برد خوشحالم. رضایتمندی بزرگی به این هواداران عزیز و پرشور تقدیم کردیم و واقعا از صمیم قلب به بازیکنانم تبریک بسیار بزرگی را عرض می‌کنم. تقریبا نصف تیم ما یک ماه با ما نبودند و عملا فقط یکروز یک تمرین دسته جمعی داشتیم و به همین خاطر برد این بازی ارزش بسیار بیشتری دارد و بازیکنانم استحقاق همه جور پاداش را دارند. بازی با نفت همه بازیکنان از دروازه تا مهاجم عالی بودند و روز هم روز قرمز بود. از همه مهم‌تر برای ما هواداران هستند و شادی‌شان را پس از بازی دیدم. بعد از بازی شاهد بودید که چقدر از صمیم قلب به بازیکنان تبریک گفتند و تشویق‌شان کردند.

درباره رضاییان زیاد صحبت کردید، روی صحبت من رامین نیست، اما با توجه به اینکه ترکیب 11 نفره اصلی شما شکل گرفته و افرادی چون رضاییان، نوراللهی و علیپور و ... روی نیمکت هستند، فکر نمی کنید در آینده به واسطه نیمکت نشینی این چهره ها دچار حاشیه شوید؟
کدام تیم حرفه ای را در دنیای حرفه ای فوتبال سراغ دارید که شرایطی غیر از این را داشته باشد. اگر مربی بتواند به ترکیب اصلی خود دست پیدا کند که خیلی خوب است وقتی که یازده نفر اصلی ما به بهترین شکل ممکن بازی می کنند و توانسته اند با هم هماهنگ شوند چرا باید به ترکیب اصلی دست بزنم و آنها را تغییر دهم. همه مربیان بزرگ و کوچک در همه جای دنیا قبل از شروع فصل بازی های تدارکاتی برگزار می کنند که ترکیب اصلی خود را بشناسند و حالا که ما ترکیب اصلی خود را شناخته ایم بعضی از دوستان می خواهند که این ترکیب را عوض کنیم وشخص دیگری را به ترکیب اصلی اضافه کنیم؟

این شرایط برای رامین رضاییان هم به همین شکل است؟ شما رضاییان را تنبیه نمی کنید؟
چرا باید رضاییان قربانی شود. شما کمک کنید و بگویید که به جای چه کسی باید بازی کند. من او را تنبیه نمی‌کنم و هیچ کس را تنبیه نمی‌کنم. چرا فکر می‌کنید که من رضاییان را تنبیه می‌کنم؟ رضاییان بازیکن دفاعی است و نمی‌توانیم به صورت مهاجم از او استفاده کنیم. این بحث پیش آمد که آیا ماهینی با توجه به آسیب دیدگی‌اش تا آخر بازی داوم می‌آورد یا خیر. چرا فکر می‌کنید من با کسی مشکلی دارم؟ و اگر مشکلی داشتم چرا باید در تیم نگهش دارم؟ از همین تریبون به همه منتقدان می گویم اگر من با هر کدام از بازیکنان تیمم مشکلی داشته باشم آن بازیکن در تیم من جایگاهی ندارد .

رامین در تیم شما شانس حضور دارد؟
او مثل بقیه بازیکنان یکی از کاندیداهای اضافه شدن به ترکیب است ولی اکنون حسین ماهینی بسیار خوب کار می‌کند و نسبت به او در اولویت قرار دارد.

یکی دیگر از ایراداتی که به تیم شما وارد می شود بازیکنان خارجی است که جذب کرده اید؟
قبل از هر چیزی بگویم ماریچ بعد از 5 ماه بازیکن فیکس ما شد یعنی بازی با سیاه‌جامگان در ترکیب ما قرار گرفت. متاسفانه الان آلکس مصدوم شد و چند روزی نیاز هست که ایشان به شرایط مناسب بازگردد. گولچ هم که با باشگاه به مشکل خورده است. دو دفاع وسط ما در حال حاضر بسیار خوب کار می‌کنند و طبیعی است که وقتی بازیکنی خوب کار می‌کند من به ترکیب تیمم دست نمی‌زنم. اگر یادتان باشد آلکس از همان هفته اول شروع به بازی کردن کرد و در بازی با سایپا به عنوان یار تعویضی وارد میدان شد و به طور قطع بازی بیشتری به او می‌رسد.

با وجود صدرنشینی حاشیه های فراوانی اطراف پرسپولیس است دلیل آن چیست؟
هر تیمی که پرطرفدار باشد و هوادار داشته باشد همیشه حاشیه اطرافش وجود دارد. اگر دقت کنید تیم هایی که هواداران کمتری دارند کمتر مورد استقبال مطبوعات  و جراید هستند اما تیم هایی چون استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان که هواداران زیادی دارند ریزترین و کوچکترین اخبارشان هم در جراید تیتر می شود و این موضوع بزرگترین حاشیه ها را درست می کند.

آیا پرسپولیس در نیم فصل بازیکنی جذب می‌کند ؟
 ما مدام در حال آنالیز بازیکنان مختلف هستیم چه بازیکنان ایرانی و چه بازیکنان خارجی اما اینکه بازیکنی جذب کنیم یا نه زمان ثابت می‌کند. در نیم فصل خیلی سخت می‌شود بازیکن با کیفیت گرفت بعضی‌ها قرارداد دارند و بعضی‌ها هم نمی‌خواهند بیایند.

۱۳۹۵/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...