نسخه چاپی

اختصاصی نما

از آل امیه تا آل سعود؛كارگردانی ستاره داود در سریال جنایت/ وهابیت و تفكرتكفیری جریان انحرافی در اسلام

عکس خبري -از آل اميه تا آل سعود؛کارگرداني ستاره داود در سريال جنايت/ وهابيت و تفکرتکفيري جريان انحرافي در اسلام

درمیان تمامی پیام های گوناگون نهضت حسینی، شاید بارزترین درس این قیام را بتوان عدم پذیرش ذلت و خواری و نیز مقابله با ظلم و انحراف در جامعه و حاكمیتدانست


نزدیک به 14 قرن ازفاجعه عاشوراوشهادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیهالسلام) ویاران باوفای ایشان میگذرد. حادثه واقع شده درمحرم سال 61 هجری فارق ازجنبه بسیار تلخ خود و در کنار ابعاد عاطفی و احساسی آن، دارای پیام هایی جاودان برای تمامی مردمان در همه اعصار است.
درمیان تمامی پیام های گوناگون نهضت حسینی، شاید بارزترین درس این قیام را بتوان عدم پذیرش ذلت و خواری و نیز مقابله با ظلم و انحراف در جامعه و حاکمیتدانست.هزینه این مبارزه ولو به قیمت از دست دادن جان شیرین، امریست که مسلمان متعهد برحسب وظیقه دینی باید بهای آن را بپردازد. والبته به یقین در نگاه ایدوئولوژی اسلامی چنین از خود گذشتگی ای، پاداشی بزرگ را در جهان پس از مرگ به دنبال خواهد داشت.
اما یک سوال مهم در اینجا به وجود می آید و آن اینکه انحرافی که سالار شهیدان در مقابل آن ایستاد و خون خود را در راه مبارزه با آن داد آیا محدود به یک شخص و حکومت فاسد بوده و یا در پس آن مبارزه با یک جریان هدفمند که از ابتدا ب دشمنی با تفکر اسلامی را در دستور کار داشته قرار دارد ؟
در پاسخ باید گفت حرکت حضرت سیدالشهدا(ع) نه در مقابله با یک فرد مثل یزید و یا حکومت مشخص مانند بنی امیه، بلکه مبارزه با خطی فکریست که در طول تاریخ امتداد دارد. ازاین رواین قیام به مانند یک شاخص برای تمیز دادن و شناخت حق از باطل و مقابله با آن است.
حال بر اساس چنین شاخصی اگر بخواهیم ادامه تاریخی این جریان انحرافی را امروز در میان امت اسلامی بشناسیم می توانیم آن را در قالب وهابیت و تفکرتکفیری نمایان شده در جهان اسلام ببینیم.و در این میانمی توان نمادکامل و سیستماتیکچنین انحرافی را در شجره خبیثه آل سعود دید.
اما این تفکر ناپاک خود از جای دیگری سرچشمه می گیرد که منشاء اصلی دشمنی با خط راستین اسلام است که در ادامه به آن می پردازیم.
آل امیه و آل سعود با خاستگاهی واحد
اما شباهت هایی در بنی امیه و آل سعود وجود داردکه با سیری اجمالی در تاریخ به راحتی می توان دریافت که خواستگاه و هدایت کنندگان اصلی این دو جریان مرکزیتی واحد است.
یهود منحرف ریشه دو جریان انحرافی
حجت‌الاسلام و المسلمین منصوریان دامغانی پژوهشگر تاریخ اسلام در اینباره مطالبی عنوان داشته که قابل تامل است.
وی گفت:از واقعه غدیر خم و بیعت کردن مسلمین با حضرت علی (ع) تا غصب خلافت حدود 70 روز فاصله وجود دارد. معمولا مباحث غصب خلافت محدود می شود به رقابت های قبیله ای و حسادت چند نفر خاص، اما در خصوص جامعه و سکوت آنها چه می توان گفت؟ آیا این انقلاب فکری که در مردم واقع شد بی دلیل بود؟

دامغانی به منع حدیث پس از رحلت نبی اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: این منع حدیث برای تمامی اشخاص نبود، و کسانی که سوگیری ضد علوی داشتند آزاد بودند. کسانی چون کعب الاحرار و ابوحریره که یهودی الاصل بودند راویان حدیث می شوند و حدود 6000 حدیث از ابوحریره نقل می شود در حالی که بر اساس برخی روایات ابوحریره اصلا پیامبر را درک نکرده بود.
این پژوهشگر تاریخ اسلام فرمایش امام حسین (علیه السلام) را خاطرنشان کرد و ادامه داد: در روز عاشورا امام حسین در خطبه ای بیان می دارند: می دانید منشأ این جنگ داخلی چیست؟ می دانید چه کسی شما را وادار کرده که این آتش مشتعل را شعله ور کنید؟ کسی که دشمن مشترک من و شماست.

بر همین اساس درمیابیم که منحرفان یهود، کارگردانان پشت صحنه فاجعه عاشورا بودند. چه اینکه قرآن کریم هم در آیه 82 سوره مائده می فرماید«لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذينَ أَشْرَکُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ قالُوا إِنَّا نَصاري‏ ذلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَکْبِرُونَ» که در آن به صراحت یهود را سخت سر ترین دشمن مومنین معرفی می کند.
و اما در بررسی تاریخی ریشه آل سعود هم دو نکته مهم به چشم می خورد. نخست آنکه آن‌ها از قبیله "عنزه" بوده که جزو یهود حاضر در جنگ خیبر هستند. و دومین نکته رسیدننسل آن‌ها به ربیعة‌بن مانع است. به طور کلی این طایفه یهود در جنگ‌های مختلف به شدت با پیامبر اکرم (ص)دشمنی می کردند. از سوی دیگر اگر این‌ها تا این اندازه با امیرالمؤمنین(ع) دشمنی و جسارت می‌کنند، دلیلش فتح قلعه خیبر به دست آن حضرت و کینه ایشان نسبت به آن حضرت به همین سبب است.
از تروریسم اموی تا سعودی، سریالی به کارگردانی ستاره داود
همانگونه که اشاره شد در واقعه کربلا صحنه گردان بزرگترین ترور تاریخ نه بنی امیه بلکه هدایت کنندگان آنان یعنی یهود منحرف بوده است. و اکنون شاهد نیز شاهدیم که جریان تکفیر و وهابیت به شکل پنهان و آشکار تحت حمایت میوه خبیث جریان منحرف یهود یعنی رژیم صهیونیستی قرار دارد.
به عنوان نمونه همانگونه که بسیاری از شما شنیده اید، گزارش های فراوانی منتشر شد که نشان می داد "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه تروریستی داعش، مدت ها در سرزمین های اشغالی حضور داشته و آموزش های گوناگون امنیتی و نظامی را در اسرائیل گذرانده است. یا مفتی های حرام خوار وهابی در ویدیوهای منتشر شده به صراحت گفتند که دشمن اصلی ما اسرائیل نیست. درمان تروریست های زخمی شده در جنگ سوریه در بیمارستان های رژیم صهیونیستی همموضوعیست که این روزها بر کسی پوشیده نمانده است.
و اکنون آنچه که در این میان وظیفه پیروان راستین اسلام ناب محمدی(ص) را سنگین می نماید، اول شناخت دقیق دشمن و اهداف آن و دوم مقابله آگاهانه با اوست. نکته ای که بازخوانی دقیق تاریخ از کربلای سال 61 هجری تا شرایط امروز دنیای اسلام از یمن گرفته تا سوریه و عراق و دیگر مناطق جهان اسلام به همراه توجه به سفارشات قرآن کریم در این راستا می تواند شاه کلید اصلی برای شناخت دشمن و مقابله با آنباشد.

۱۳۹۵/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...