نسخه چاپی

روح الله بیگی در گفتگو با نما

مبارزه با قاچاق كالا یكی از مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی است/ رشوه ریشه اصلی قاچاق است

عکس خبري -مبارزه با قاچاق کالا يکي از مولفه هاي تحقق اقتصاد مقاومتي است/ رشوه ريشه اصلي قاچاق است

قاچاق كالا ارتباط مستقیم با تولید ملی، كار و سرمایه اجتماعی و مهم تر از آن ارتباط مستقیم با اقتصاد مقاومتی دارد. هر چقدر قاچاق كالا و ارز بیشتر شود، اقتصاد مقاومتی ضعیف تر می شود

روح الله بیگی در گفتگو با سایت تحلیل نما اظهار داشت مبارزه با قاچاق کالا و ارز دغدغه همه مسئولان محترم به ویژه دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است. به این دلیل که قاچاق کالا ارتباط مستقیم با تولید ملی، کار و سرمایه اجتماعی و مهم تر از آن ارتباط مستقیم با اقتصاد مقاومتی دارد. هر چقدر قاچاق کالا و ارز بیشتر شود، اقتصاد مقاومتی ضعیف تر می شود و اقتصاد مقاومتی آسیب پذیرتر شده و کار، انرژی و نیروی انسانی به هدر می رود. لذا یک موضوع ضروری و مبرهنی است که در تضاد آشکار با اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه دغدغه رهبری، دغدغه همه آحاد جامعه است، اذعان داشت: وقتی می گوییم مبارزه با قاچاق و اقتصاد مقاومتی دغدغه مقام معظم رهبری هست به این دلیل است که ایشان دیده بان و رصدبانی است که همه پتانسیل ها، قابلیت ها و سیاست های کشور را رصد می کند و هم به راحتی می تواند آسیب شناسی کند و به نقشه های بد اندیشان و کج اندیشان اقتصادی و سیاسی کشور به خوبی آگاه است.

نماینده مردم میاندوآب با اشاره به اینکه امروز جنگ جهان با ما، جنگ اقتصادی است، خاطر نشان کرد: یک زمانی جنگ با ما جنگ تحمیلی و نظامی بود و امروز جنگ ما جنگ تن به تن اقتصادی است و همه دنیا دست به دست هم داده اند تا اقتصاد ما را فلج کنند. هفت سال است که شعارهای سال حول محور اقتصاد است. مقام معظم رهبری برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور و بهبود معیشت مردم، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، همت مضاعف کار مضاعف و.. را تحت عناوینی چون شعار سال مطرح می کند ولی متاسفانه این دغدغه ملی برای نخبگان تفهیم اهمیت نشده فلذا از این مشکلات نمی توانیم عبور کنیم.

بیگی ئیلانلو با تاکید بر اینکه قاچاق کالا دقیقا در تقابل، تضاد و درتناقض با اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک همت جمعی را می طلبد که با به پا شدن یک خبرنگار، یک نماینده مجلس، یک وزیر کاری از پیش نمی رود بلکه این عرصه از مبارزه، عزم ملی می خواهد و نیاز هست که مجلس، دولت و قوه قضائیه ورود جدی و محکم بکنند و مردم نیز باید همکاری کنند.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی در بحث قاچاق کالا و ارز، پدیده ای به نام رشوه است، افزود: بدون واهمه باید گفت که بحث رشوه، هدیه و پاداش در تجارت کالاهای قاچاقی وجود دارد و متاسفانه امری شایع است و تنها راه علاج، همکاری جدی دولت و دیگر قوا و سازمان ها در تقابل جمعی با قاچاق است و دولت و دیگر نهادهای قانونگذاری و اجرایی باید تلاش جدی در مبارزه با رشوه، کادو و..بکنند و از مصامحه با برخی از عوامل بپرهیزند تا بتوانند هم به کشور، هم به جامعه و هم به خود کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه مسکوت نگه داشتن فضای انتقاد و عدم مقابله جدی با قاچاق امر پسندیده ای نیست، اظهار داشت: برای برون رفت از این قائله بهتر است به مقابله تمام عیار پرداخت و به خاطر مطامع شخصی عده ای، کل اقتصاد کشور را به خطر نیندازیم شاید با در پیش گرفتن راه مقابله با این امر، مقبولیت بیشتری هم در عرصه انتخاباتی کسب شود.

بیگی ادامه داد اگر دولتی بخواهد به خاطر انتخابات بر قاچاق کالا و ارز سرپوش بگذارد، سهل انگاری کند و سعی در حمایت از اصناف مختلف داشته باشد که متضرر نشوند، هم به خودش، هم به اشتغال جوانان و هم به اقتصاد مقاومتی خیانت کرده است، زیرا مصامحه، سهل انگاری و معامله در این کار خیانت مستقیم به کشور، به اقتصاد مقاومتی، به اشتغال جوانان، به تولید مولد و خیانت به آبرو حیثیت رهبر معظم انقلاب است.

ایشان با اشاره به اینکه نه تنها دولت مسکوت است بلکه مجلس و قوه قضائیه هم مسکوت هستند، افزود: بحث مبارزه با قاچاق دارای سه مقوله است و هر سه رکن اصلی باید ورود کنند تا به حل بحران خاتمه دهند و اگر بخواهند به کوتاهی های خود ادامه دهند، هر سه محکوم به کم کاری خواهند شد.

این نماینده مجلس در خصوص سکوت مجلس گفت: متاسفانه مجلس بیشتر توجه اش را بر تقنین گذاشته است حال آنکه نظارت بر حسن اجرای قانون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با کمال تاسف باید بگوییم که نظارت بر اجرای قانون از یاد رفته است و گاها از یوی برخی از افراد مورد معامله قرار می گیرد

۱۳۹۵/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...