نسخه چاپی

عرضه موبایل قاچاق با گارانتی اینتل در بازار

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی ، ارتباطی و لوازم خانبی ، گوشی های تلفن همراه عرضه شده با گارانتی اینتل را قاچاق اعلام كرد.

به گزارش نما ، غلامحسین کریمی خراسانی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به الزام صدور برگه فروش رسمی برای گوشی تلفن همراه از سوی فروشنده برای مصرف کننده افزود: در این برگه ، ثبت کد 15 رقمی و مهر فروشگاه الزامی است.

وی ارسال کد 15 رقمی به سامانه 300088887 و دریافت تأیید آن را نشان دهنده قانونی بودن تلفن همراه دانست و گفت: واحدهای صنفی تمایلی به فروش کالای قاچاق ندارند اما قاچاق 90 درصدی این کالا ، مراکز عرضه را با مشکل مواجه کرده است.

کریمی با اشاره به اینکه با تأمین زیرساخت ها و کمک سازمان های دولتی می توان تا پایان سال حجم قاچاق گوشی تلفن همراه را به 5 درصد رساند ، تصریح کرد: در صورت رفع موانع ، وارد کنندگان آماده واردات گوشی تلفن همراه به صورت رسمی و تأمین نیاز بازار هستند.

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی ، ارتباطی و لوازم جانبی گفت: گوشی های تلفن همراه قانونی باید در سامانه ثبت سفارش سازمان صنعت ، معدن و تجارت و گمرک درج شده باشد تا با استعلام از این سامانه بتوان از عرضه و خرید گوشی های قاچاق جلوگیری کرد.

وی ارائه برگ سبز را از دیگر الزامات عرضه گوشی تلفن همراه دانست و ادامه داد : این برگه نشان دهنده طی شدن مراحل قانونی ورود این کالا و تأیید صلاحیت آن از نظر فنی و پشتیبانی است.

۱۳۹۵/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...