نسخه چاپی

نجفی فردا به مجلس معرفی می‌شود

محمد علی نجفی به عنوان گزینه وزارت آموزش‌وپرورش فردا به مجلس معرفی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، علی اصغر فانی روز چهارشنبه 28 مهر ماه 95 از وزارت آموزش‌وپرورش عزل شد و سید محمد بطحایی معاون وی با حکم رئیس‌جمهور به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شد.

محمدباقر نوبخت شامگاه چهارشنبه با حضور در شبکه خبر با اشاره به تأثیرات وزارت آموزش و پرورش بر همه خانواده‌ها و همکاران فرهنگی گفت: روا نیست فردی که دو بار مورد استیضاح قرار گرفته برای بار سوم زیر سؤال رود، آقای فانی فردی باتجربه و خبره است و ما برای رشد و ارتقای سطح علمی و آموزشی جامعه و همچنین پاسخگویی به مطالبات خانواده‌ها و همکاران فرهنگی صلاح دیده شده فردی دیگر جایگزین ایشان شود و آقای فانی در جای دیگری از دولت به ارائه خدمات علمی بپردازند.

وی وعده داد:‌ نفرات جایگزین این وزراء در حداقل زمان معرفی خواهند شد.

گمانه زنی‌ها از انتخاب دو نفر برای تصدی پُست وزارت آموزش‌وپرورش از سوی دولت خبر می‌دهد، محمد علی نجفی و فخرالدین دانش آشتیانی.

تماس تسنیم با دفتر محمد علی نجفی حکایت از این داشت که وی فردا (یکشنبه) برای تصدی آموزش وپرورش به مجلس معرفی خواهد شد.

همچنین اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اعلام کرد: نجفی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش‌وپرورش است که فردا معرفی می‌شود.

به گزارش تسنیم، محمدعلی نجفی متولد 23 دی 1330 تهران است.

وی مشاور امور اقتصادی رئیس جمهور و عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری است.

در کارنامه محمدعلی نجفی چندین دوره وزارت در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی به چشم می‌خورد. وی از بنیانگزاران حزب کارگزاران سازندگی است و در شورای شهر تهران و هیئت علمی (بازنشسته) دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف سابقه خدمت دارد.

نجفی مرداد سال 1392 به عنوان گزینه دولت یازدهم برای تصدی وزارتخانه آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد اما موفق نشد از مجلس رای اعتماد بگیرد. وی 26 مرداد سال 1392 از سوی حسن روحانی به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد.

نجفی روز پنجشنبه 10 بهمن 1392استعفا داد و این امر مورد موافقت دکتر روحانی رئیس جمهور قرارگرفت و پس از آن رئیس جمهور طی حکمی نجفی را به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور منصوب کرد.

نجفی در تاریخ 29 مرداد 1393 پس از رای آوردن استیضاح رضا فرجی‌دانا از وزارت علوم، سرپرست وزارت علوم شد و 95 وز در این سمت بود.


۱۳۹۵/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...