نسخه چاپی

بخشش قاتل پس از 6 سال زندان

جوان افغان كه در یك درگیری خونین دست به جنایت زده بود پس از 6 سال زندان از سوی خانواده قاتل بخشیده شد.

به گزارش نما به نقل از رکنا، عصر 16 تیرماه سال 89 ماموران پلیس در جریان درگیری خونین چند افغان در منطقه سرآسیاب تهران قرار گرفتند و با حضور در محل پی بردند جوان 24 ساله ای به نام عارف با ضربات چاقو به کام مرگ فرو رفته است.
بدین ترتیب تیمی ازماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری عاملان جنایت وارد عمل شدند و با تحقیقات فنی و پلیسی موفق شدند روز 26 تیرماه موفق به دستگیری عامل جنایت و همدستانش شدند.
قاتل که سعید 25 ساله است پس از اعتراف به جنایت برای صدور حکم در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران مورد محاکمه قرار گرفت.
سعید به قاضی پرونده گفت: روز حادثه یکی از آشنایانمان به سراغم آمد و ادعا کرد که با یکی از همشهری هایمان درگیر شده و قرار برای ادامه درگیری در محل قراری حاضر شوند و از من خواست تا برای هواخواهی همراه او به سر قرار بروم.
وی افزود: همراه فامیل و یکی دیگر از دوستانمان در محل قرار حاضر شدیم و در برابر عارف و چند تن از دوستانش قرار گرفتیم که همان ابتدا عارف با چاقویی که در دست داشت ضرباتی به دوستم زد به همین خاطر به سمت عارف رفتم تا به درگیری پایان دهد اما او مرا نیز هدف قرار داد به همین خاطر چاقویم را بیرون کشیدم و چند ضربه عارف زدم که روی زمین افتاد و سپس پا به فرار گذاشتم.
سعید در پایان گفت: من قصد کشتن نداشتم و برای دفاع از خودم دست به چاقو شدم.
در این مرحله قاضی پرونده پس از شنیدن اظهارات متهم با 4 قاضی مستشار وارد شور شده و سعید را به اتهام قتل عمد به قصاص نفس- اعدام – محکوم کردند و شعبه 17 دیوانعالی کشور مهر تایید بر این حکم صادر شده زد.
پرونده برای اجرای حکم به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد و درحالیکه پرونده به یک قدمی اجرا رسیده بود خانواده عارف با حضور در شعبه اجرای احکام دادسرای ناحیه 27 خواستار بخشیده شدن قاتل پسرشان شدند.
بنا به این گزارش، با اعلام رضایت خانواده مقتول برای بخشیده شدن سعید پرونده از لحاظ جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد

۱۳۹۵/۸/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...