نسخه چاپی

انتقاد مسكو از موضع ضدروسی آمریكا

مسكو ضمن انتقاد شدید از مخالفت مقام‌های آمریكایی با حضور ناظران روسی در محل اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، واشنگتن را به اتخاذ موضع ضد روسی متهم كرد.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: مسکو اعلام کرده است که قصد اعزام ناظران خود را برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت های مختلف داشته ولی تاکنون این درخواست با مخالفت واشنگتن روبرو شده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با ریانوستی تاکید کرد: مقام‌های آمریکایی در قبال مساله ناظران کاملا موضعی ضد روسی اتخاذ کرده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر ما به خاطر دلایل سیاسی از نظارت بر انتخابات آمریکا محروم شویم، جمع بندی های خودمان را درباره این مساله خواهیم داشت.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: همکاران آمریکایی ما نباید در آینده انتظار داشته باشند که ما به سادگی این مساله را فراموش کنیم. اظهارات مقامهای آمریکایی در این باره غیر قابل قبول است.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه مسکو را به اتخاذ مواضع خصمانه متهم کرد.

همچنین سفارت روسیه در واشنگتن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دیپلمات های روسی تهدیداتی را در خصوص حضور در محل های رای گیری در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دریافت کرده اند و به آنها هشدار داده شده است که این اقدام احتمالا یک فعالیت مجرمانه خواهد بود.

رسانه های آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کردند که مقام‌های رسمی در ایالت های اوکلاهما، لوییزیانا و تگزاس با درخواست دیپلمات های روسی برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوی نوامبر مخالفت کرده اند.

سفارت روسیه افزود: متاسفانه، پاسخ های عمدتا منفی شامل تهدید را دریافت کرده ایم مبنی بر اینکه حضور دیپلمات های روسی احتمالا فعالیتی مجرمانه تلقی خواهد شد.

۱۳۹۵/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...