نسخه چاپی

سفر یك‌میلیون زائر ایرانی به شهرهای كاظمین و سامرا

رئیس كمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مركزی اربعین گفت: سال گذشته یك‌ میلیون زائر ایرانی به شهرهای كاظمین و سامرا رفتند و امسال برنامه‌هایی از این دو شهر در شبكه‌های صداوسیما پخش می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید احمدی عصر امروز در دیدار اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت‌های این کمیته اظهار کرد: این کمیته در ستاد مرکزی اربعین با عضویت 16 دستگاه کشور تشکیل‌ شده و 60 دستگاه و هیأت مذهبی با این کمیته همکاری دارند.

وی ادامه داد: جلسات کمیته فرهنگی و آموزشی از بهمن‌ ماه سال گذشته آغاز شد و 14 کارگروه تخصصی از جمله نماز، روحانیت، رسانه و فضای مجازی و تولید محصولات فرهنگی در این کمیته شکل گرفت. به همت این کمیته برنامه روایت‌گری اربعین با استفاده از روحانیون جوان آموزش‌دیده در زیارت اربعین برگزار می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین افزود: امسال برنامه‌های سخنرانی و عزاداری را سه برابر سال گذشته کردیم و این برنامه‌ها در 40 نقطه در نجف، کربلا و راه نجف به کربلا برگزار می‌شود. همچنین 12 نفر از سخنرانان و 12 نفر از مداحان برجسته کشور در ایام اربعین به عراق اعزام می‌شوند.

احمدی با اشاره به تولیدات محصولات فرهنگی مرتبط با اربعین اظهار کرد: در راستای فرهنگ‌سازی، تولیدات فرهنگی خوبی را با همکاری فضلای حوزه برای زیارت اربعین آماده کردیم، این تولیدات در ایام اربعین از صداوسیما پخش می‌شود. امسال قرار است که برنامه‌های رسانه ملی به‌جای نگاه ترویجی، نگاه تبیینی داشته باشد و جنبه معرفتی برنامه‌های صداوسیما در اربعین هم افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: به کمک ائمه جماعات مساجد طرحی به نام یاوران معنوی اربعین را آماده کردیم. در این طرح ائمه جماعات بر بحث زیارتی بودن سفر اربعین، تقویت مرجعیت دینی، احترام به حاکمیت دولت عراق و تکریم مردم این کشور تأکید می‌کنند، همچنین بحث مردمی بودن زیارت اربعین را دنبال می‌کنیم.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌شده که هر استان کشور زیرساخت‌های دائمی را برای ایام اربعین در عراق ایجاد کند. همچنین امسال بر توقف کوتاه‌مدت زائرین ایرانی در کربلا تأکید می‌کنیم. سال گذشته یک‌میلیون زائر ایرانی به شهرهای کاظمین و سامرا رفتند و امسال برنامه‌هایی از این دو شهر در شبکه‌های صداوسیما پخش می‌شود. از مبلغین هم درخواست کردیم که در ایام اربعین محور برنامه‌های خود را حضرت سیدالشهدا(ع) بگذارند و از مطرح کردن مسائل اختلاف‌برانگیز بپرهیزند.

۱۳۹۵/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...