نسخه چاپی

فروش بلیت اتوبوس برای‌ اربعین از هفته آینده

مدیرعامل شركت‌های تعاونی مسافربری گفت:‌ برای انتقال زائران اربعین حسینی(ع) به سه پایانه مهران، چزابه و شملچه، برنامه‌ریزی كرده‌ایم كه پیش‌فروش بلیت این سفرها از هفته آینده در همه مراكز فروش بلیت شركت‌های مسافربری انجام می‌شود.

به گزارش نما، احمدرضا عامری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه رانندگان از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و به سالار شهیدان ارادت خاصی دارند، گفت: 90 درصد جابه‌جایی بار و مسافر کشور توسط ناوگان جاده‌ای انجام می‌شود، همه بار حمل و نقل جاده‌ای کشور روی دوش رانندگان و این قشر زحمت‌کش است که البته نتایج نهایی آن عاید دولت و مردم می‌شود.

وی با تأکید براینکه متولیان ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در آمادگی کامل هستند، گفت: از مدت‌ها پیش موضوع آماده‌سازی ناوگان برای جابه‌جایی زائران را در ستاد اربعین در دستور کار قرار دادیم، ضمن آنکه از نظر ارائه خدمات مناسب و برخورد با زائران، نمایندگان شرکت‌های مسافربری و رانندگان توجیه شدند.

عامری با بیان اینکه زائران نگرانی بابت انتقال از طریق سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای به مرزهای کشور برای ایام اربعین نداشته باشند، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته چون برنامه‌ریزی مناسبی برای سفرهای اربعین وجود نداشت، ترافیک در جاده‌ها بسیار زیاد بود، ضمن آنکه مردم در پایانه‌‌های مرزی جاده‌ای هم سرگردان می‌شدند؛ در راستای کاهش ازدحام و ترافیک در این ایام، به ‌مردم توصیه می‌کنیم که توزیع زمان سفر‌ داشته باشند و این گونه نباشد که بخواهند شب اربعین وارد کربلا شوند و بعد از ظهر روز اربعین هم به راحتی خارج شوند.

مدیرعامل شرکت‌های تعاونی مسافربری اظهار داشت: اگر سفر زائران در این ایام، بین همه روزها‌ توزیع شود، ترافیک بسیار کاهش می‌یابد و همکاران ما قادر به ارائه خدمات مناسب‌تر خواهند بود.

وی افزود: تعداد 15 هزار و 500 دستگاه اتوبوس داریم که اغلب آنها برای انتقال زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین آماده هستند و فقط موضوع اصلی در این حوزه توزیع زمان سفر است، زیرا تعداد زیادی از زوار در مدت زمان یک هفته به طور همزمان قصد رفتن به کربلا و بازگشت از این مکان مقدس را دارند و این ازدحام ممکن است به کاهش کیفیت خدمات بیانجامد.

مدیرعامل شرکت‌های تعاونی مسافربری گفت: به هر حال در این ایام در راستای ارادتی که رانندگان ناوگان جاده‌ای به امام حسین (ع) دارند، اغلب ناوگان اتوبوسرانی جاده‌ای برای انتقال زائران به پایانه‌های مهران، چزابه و شلمچه خواهد بود، بنابراین ممکن است برای دیگر مسافران در دیگر مسیرهای کشور هم مشکلاتی پیش آید که از آنها تقاضا داریم، در این ایام کمی صبر و شکیبایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای پیش‌فروش بلیت‌ها در حال برنامه‌ریزی مشخص هستیم، افزود: در این ایام غیر از زائران حسینی تعدادی از مسافران هم هستند که به استان‌های ایلام و شهر‌ مهران سفر می‌کنند‌؛ بنابراین در حال برنامه‌ریزی هستیم که این فروش بلیت‌ها به نحوی باشد که قابلیت دسترسی مناسب وجود داشته باشد.

عامری با بیان اینکه نرخ بلیت‌ در این ایام برای جبران تردد یکسر خالی دو برابر می‌شود، گفت: در ابتدای هفته همه اتوبوس‌ها با صندلی تکمیل به پایانه‌های مرزی می‌روند و خالی برمی‌گردند و از سوی دیگر هنگام بازگشت زائران همه اتوبوس‌ها با صندلی تکمیل برمی‌گردند و دوباره با صندلی خالی به پایانه‌های مرزی می‌روند، بنابراین باید این تردد یک سر خالی به نحوی جبران شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر قیمت‌‌گذاری بلیت‌های اتوبوس توسط ستاد اربعین و ناظران ما در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین در مسیر پایانه‌های مرزی از هفته آینده آغاز شود.

مدیرعامل شرکت‌های تعاونی مسافربری افزود: طبق اعلام رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امسال برای ایام اربعین هیچ مشکلی در حوزه تأمین سوخت ناوگان نخواهیم داشت.

بنابراین گزارش، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هفته جاری از 2 برابر شدن قیمت‌های بلیت اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در ایام اربعین خبر داده بود.

۱۳۹۵/۸/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...