نسخه چاپی

مفسر آمریكایی

ارتش آمریكا از دستورات اوباما تبعیت نمی‌كند

یك مفسر آمریكایی مسائل سیاسی با انتقاد از عملكرد ارتش این كشور در نادیده گرفتن دستورات اوباما حمله آمریكا به نیروهای سوری چند روز پیش از آغاز آتش‌بس در این كشور عربی را یك كودتای نظامی آشكار خواند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «ریک استاگنبورگ»، تحلیلگر سیاسی و فعال صلح از اورگون آمریکا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم بی توجهی به دستور اوباما در خصوص سوریه را تقبیح کرد و آن را یک بی توجهی آشکار به دستورات اوباما و کودتای نظامی تفسیر کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نارضایتی مردم آمریکا از حضور نظامی این کشور در نقاط مختلف دنیا سناریوهای مورد نظر رئیس‌جمهور بعدی آمریکا درقبال خاورمیانه چه خواهد بود گفت که با توجه به پیروزی احتمالی هیلاری کلینتون منطقه پرواز ممنوع در سوریه برقرار خواهد شد که این به معنی کودتای خارجی و حمایت از تروریستهایی است که به دنبال سرنگونی بشار اسد هستند.

این تحلیلگر سیاسی درباره فایل صوتی جان کری و نارضایتی وی از عدم حمایت برخی شخصیتهای نظامی ارتش آمریکا در به نتیجه رسیدن تلاشهای دیپلماتیک و این احتمال که برخی سیاستمداران آمریکایی خواستار استفاده از گزینه نظامی هستند گفت: متاسفانه هدف طراحان چنین حملاتی از گزینه نظامی کنترل بر ذخایر نفت و گاز منطقه است. به اعتقاد وی برخی عناصر در درون بدنه نظام آمریکا از دستورات اوباما تبعیت نمی‌کنند که حمله هوایی آمریکا به نیروهای ارتش سوریه دو روز پیش از برقراری آتش‌بس بیانگر مخالفت ارتش آمریکا با صلح در سوریه است.

استاگنبورگ در پایان درباره آینده توافق هسته‌ای در صورت به قدرت رسیدن دونالد ترامپ گفت: کنگره اجازه زیر پا گذاشتن توافق را به او نخواهد داد.

وی با دیوانه خواندن سیاستمداران آمریکایی و به جان خریدن ریسک جنگ هسته‌ای هشدار داد که در نهایت همه مردم حتی شهروندان آمریکایی بهای آن را خواهند داد.

۱۳۹۵/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...