نسخه چاپی

مرگ هزار و 605 نفر بر اثر سومصرف مواد مخدر

سازمان پزشكی قانونی از فوت هزار و ۶۰۵ نفر براثر سوءمصرف مواد مخدر و افزایش ۹ درصدی آمار تلفات اعتیاد در نیمه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر: سازمان پزشکی قانونی از فوت هزار و ۶۰۵ نفر براثر سوءمصرف مواد مخدر و افزایش ۹ درصدی آمار تلفات اعتیاد در نیمه اول سال جاری خبر داد.

در نیمه اول سال جاری هزار و ۶۰۵ نفر به دلیل سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات اعتیاد هزار و ۴۷۱ نفر بود، ۹.۱ درصد بیشتر شده است.

در ۶ ماهه نخست سال جاری از کل تلفات اعتیاد در کشور هزار و ۴۵۲ نفر مرد و ۱۵۳ نفر زن بودند. این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر اعتیاد در مدت مشابه سال قبل هزار و ۳۰۹ و تعداد زنان ۱۶۲ نفر بوده است.

در این مدت استان های تهران با ۳۹۳، فارس با ۱۴۲ و اصفهان با ۱۱۰ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۴، خراسان جنوبی با ۵ و مازندران با ۷ فوتی کمترین آمار تلفات اعتیاد را داشته اند.

در ۶ ماهه اول امسال از کل تلفات سوءمصرف مواد مخدر، ۹۵۹ نفر به دلیل مسمومیت حاد، ۴۳۱ نفر به دلیل مصرف طولانی مدت و ۲۱۵ نفر بر اثر مصرف روانگردان ها جان خود را از دست داده اند.

۱۳۹۵/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...