نسخه چاپی

وزیر كشور: روحانی گفت بی‌طرفی دستگاه‌های دولتی در انتخابات برایم بسیار مهم است، ما هم گفتیم چشم

به گزارش نما - روزنامه ایران نوشت:وزیر کشور از قطعی بودن حضور حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 خبر داد.

عبدالرضا رحمانی‌ فضلی در گفت‌وگویی با بیان اینکه ستاد انتخابات کشور رسماً از دی ماه فعالیت و کار خود را آغاز می‌کند، از اصرار وزارت کشور بر برگزاری انتخابات الکترونیکی سخن گفت اما تحقق این امر را نهایتاً منوط به تأیید شورای نگهبان دانست. وی با بیان این توضیح که تاکنون شورای نگهبان سه شرکت را برای طراحی نرم‌افزار مورد نیاز معرفی کرده و بررسی‌های لازم در حال انجام است، افزود: با توجه به هزینه زیاد تهیه سخت‌افزار این آمادگی وجود دارد که 20 درصد انتخابات الکترونیکی برگزار شود.

وزیر کشور همچنین از درحال بررسی بودن لایحه نظام جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی و امنیتی دولت خبر داد و گفت: فکر نمی‌کنم اجرای این لایحه به انتخابات 96 برسد. رحمانی فضلی با تأکید بر تحت کنترل بودن فضای امنیتی کشور، اظهار داشت: ما در موضوع مسائل امنیتی اصلاً نگران نیستیم البته بدین معنا نیست که هشیار نباشیم و هشیاری‌مان را از دست بدهیم، کاملاً مسلط و هشیار هستیم و ان‌شاءالله خداوند همانند گذشته کمک کند تا اتفاقی نیفتد.

وی با رد هرگونه شائبه‌ جانب‌گرایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با انتخابات و با تأکید بر اینکه شعار برگزاری یک انتخابات قانونی، سالم و توأم با امنیت را سرلوحه کار خود قرار داده است، گفت: «آقای روحانی از من خواسته‌اند که تلاش کنید انتخابات خوب و قانونی و سالم برگزار شود و امنیت انتخابات و بی‌طرفی دستگاه‌های دولتی برای من بسیار مهم است و ما هم گفتیم چشم.» وزیر کشور در پاسخ به این پرسش فارس که «برخی رسانه‌ها از موج تغییر 250 فرماندار تا زمان برگزاری انتخابات خبر می‌دهند»، گفت: حدود ۶۰ نفر بازنشسته بودند و قانون اجازه ادامه فعالیت نمی‌داد که آنها را در دستور تعویض قرار دادیم و در حال انجام است. برخی هم در ارزیابی‌هایمان به این نتیجه رسیدیم که تغییر کنند.

۱۳۹۵/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...