نسخه چاپی

جوكار در گفت‏گو با نما:

آینده روشنی در انتظار مردم خاورمیانه است/ كلافه شدن آمریكا از مقاومت

عکس خبري -آينده روشني در انتظار مردم خاورميانه است/ كلافه شدن آمريکا از مقاومت

منافع آمریكایی‎ها و رژیم صهیونیستی و بطور كلی غرب در این است كه مشكلات امنیتی و نبردها در منطقه خاورمیانه وجود داشته باشد چراكه در سایه این اختلافات و جنگ‎ها بین مسلمانان باعث می‌شود تا رژیم صهیونیستی در امنیت كامل بسر برد.

محمدصالح جوکار، نماینده ادوار و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس نهم، با بیان این مطلب که مردم و ارتش عراق با مقاومت و اتحاد تا حدود زیادی توانسته اند در برخورد با گروهک های تروریستی پیروز میدان باشند، گفت: حضور ترکیه و آمریکا در عراق نگرانی‎هایی را برای مردم عراق و منطقه ایجاد کرده است.

وی در ادامه به همگرایی و اتحاد میان گروه‎های سیاسی و مذهبی در عراق اشاره و بیان کرد: این اتحاد میان گروه‌های سیاسی و مذهبی نوید بخش عراق یکپارچه را می‎دهد و این یکپارچگی گروه‎ها یا کشوری نمی‎تواند خدشه‎ای بر حاکمیت عراق وارد کند.
این نماینده دور نهم مجلس در ادامه با تأکید بر این مطلب که آمریکایی‎ها در حال حاضر به دنبال تجزیه عراق هستند، اظهار داشت: آمریکایی‎ها از چندین سال گذشته به دنبال تجزیه عراق بودند وهمچنان تا رسیدن به نتیجه، خط فکری خود را دنبال می‎کنند در حال حاضر در برخی از نشست‎های منطقه‎ای در انتظار فرصتی هستند تا منطقه کرد نشیتن را خودمختار اعلام و از خودمختاری این منطقه در نشست‎ها حمایت کنند.

جوکار در ادامه به تحولات کشور سوریه اشاره و بیان کرد: شرایط سوریه شرایط سختی است اما حرکت‎ها و اقدامات نیروهای نظامی و مقاومت همه گزینه ها را به نفع سوریه کرده است.
این نماینده ادوار، ورود ترکیه به خاک سوریه را نقض حاکمیت سوریه دانست و گفت: ترکیه با دستور آمریکا به خاک سوریه تعرض کرده است چراکه آمریکایی‎ها به دنبال نجات تروریست‎ها که خود کارگردانان اصلی ایجاد تروریست‎ها در منطقه بشمار می‌روند، هستند.
وی گفت: منافع آمریکایی‎ها و رژیم صهیونیستی و بطور کلی غرب در این است که مشکلات امنیتی و نبردها در منطقه خاورمیانه وجود داشته باشد چراکه در سایه این اختلافات و جنگ‎ها بین مسلمانان باعث می‌شود تا رژیم صهیونیستی در امنیت کامل بسر برد.

جوکار بیان کرد: به نظر می‎رسد آمریکا در آینده مشکلات جدی تری در منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مقاومت غرب بویژه آمریکا را عاصی کرده است چراکه مقاومت و ایستادگی در منطقه باعث شده تا آمریکا و برخی از کشورهای غربی به اهدافشان دست پیدا نکنند و جهت تلافی کردن این عصیان به دنبال اجرای اقدامات دیگری در منطقه خواهند بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ایجاد گروه‌های تروریستی جدید در منطقه و حمایت از این اقدامات، ورود نیروهای نظامی بصورت کنترل شده و اقدام از سوی نهادها و سازمان‎های بین المللی و ایجاد مشروعیت برای خود در منطقه خاورمیانه ایجاد کند.
نمانیده مردم یزد و صدوق در مجلس نهم، آمریکا را بازنده اصلی در منطقه دانست و گفت: آمریکا از نظر سیاسی و نظامی امروز در منطقه به بن بست رسیده اند و ذخائر فکری و روحی خود را در سطح منطقه خالی مشاهده می‎کنند.
وی در خاتمه اظهار داشت: با همگرایی که بین ارتش و نیروهای مردمی و دولت در کشور عراق و سوریه وجود دارد امیدواریم مردم منطقه، آینده روشنی را تجربه و تماشا کنند.

۱۳۹۵/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...